جزئیات بیشتری درخصوص فیلم پخش شده از شهرام امیری

یک منبع آگاه با اشاره به فیلم اخیری که درخصوص شهرام امیری پخش شد، گفت: آمریکا به دنبال تهیه یک فیلم دیگر است و می‌خواهد با توسل به تهدیداتی چون تحویل امیری به موساد، او را مجبور به بیان موارد مدنظر خود کند؛ اما ایران نیز اسناد جدیدی در اختیار دارد. این منبع آگاه در گفتگو با فارس، با اشاره به شکنجه‌های شدید روحی که طی 8 ماه گذشته به شهرام امیری وارد شده است، افزود: اطلاعات غلطی به سیا منتقل شده که امیری در فعالیت‌های هسته‌ای ایران مشارکت داشته و می‌توانسته اطلاعات خوبی به آنها بدهد؛ اما پس از آن که روش‌های مختلف بازجویی را درباره وی به‌ کار می‌گیرند و حتی متوسل به دستگاه‌های دروغ‌سنج شدند، مطمئن می‌شوند که او هیچ‌گونه ارتباطی با مسائل هسته‌ای ایران ندارد و این ‌بار هم حربه‌های آنها برای جوسازی و ایجاد شبهه در فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران راه به جایی نبرد.
کد خبر: ۳۳۴۲۰۶

وی مرحله بعدی پس از ناامیدی از طراحی اولیه سیا را تطمیع امیری عنوان کرد و در تشریح این اقدام آمریکایی‌ها گفت: آنها از این شهروند ایرانی می‌خواهند تا اولا اعلام کند که شخصا به آمریکا پناهنده شده و ثانیا با اعلام این‌که از برنامه‌های هسته‌ای ایران بااطلاع است، بگوید که رویکرد این فعالیت‌های هسته‌ای، نظامی است.

تهدید آمریکا به تحویل امیری به موساد

این منبع آگاه با اعلام برخورد قاطع شهرام امیری با این پیشنهادات آمریکایی‌ها گفت: او تمام پیشنهادات مالی و امتیازات ارائه شده را رد کرده است. وی افزود: در مرحله بعدی برای تحت فشار گذاشتن شهرام امیری، او را تهدید می‌کنند که تحویل موساد خواهد شد و شدیدترین و بیرحمانه‌ترین شکنجه‌ها را بر او پیاده می‌کنند و دیگر اثری از سرنوشت او پیدا نخواهد شد؛ اما امیری باز هم مقاومت می‌کند و دروغ‌های مورد درخواست آمریکا را بیان نمی‌کند. این مقام مطلع در پاسخ به این سوال که علت تغییر وضع ظاهری امیری در یک سال گذشته چیست، گفت: شهرام امیری به خاطر همین فشارها، دچار بیماری اعصاب و روان شده و اضافه وزنی که طی این ماه‌ها پیدا کرده، به خاطر استفاده از داروهای آرام‌بخش و تسکین‌دهنده اعصاب و روان است.

آمریکا به دنبال تهیه یک فیلم دیگر است

این منبع آگاه تاکید کرد: آمریکا فشار زیادی را بر این شهروند ایرانی وارد کرده است تا حداقل خواسته‌های آنها را در مقابل دوربین بیان کند و در همان فیلم دوم نیز کاملا مشخص است که او بسیار مضطرب و نگران است و با نگاه به یک صفحه، جملاتی را قرائت می‌کند. این صفحه یک ال‌سی‌دی است که در همان مصاحبه نیز امیری بخش‌های زیادی از جملات نوشته شده را نمی‌پذیرد. وی اضافه کرد: به خاطر رسوایی آمریکایی‌ها در انتشار فیلم از رسانه ملی، آنها سراسیمه فیلم دوم را پخش کردند که باعث رسوایی بیشتر برای آنهاست.

هم‌اکنون نیز آمریکا به دنبال تهیه یک فیلم دیگر است و می‌خواهند با توسل به تهدیداتی چون تحویل امیری به موساد، او را مجبور به بیان موارد مدنظر خود کنند.

اسناد دیگر درباره شهرام امیری در صورت نیاز منتشر خواهد شد

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری اعلام کرد که اطلاعات و اسناد دیگری نیز در اختیار مسوولان کشورمان است که در روزهای آینده و در صورت نیاز، به اطلاع مردم کشورمان خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها