کلاهبرداری یک میلیارد و 800 میلیون تومانی معدن‌دار قلابی از بانک

مردی که با تهیه مدارک جعلی یک معدن از بانک خصوصی در اراک بیش از یک میلیارد و 800 میلیون تومان وام دریافت کرده و ناپدید شده بود، دستگیر شد. به گزارش «جام‌جم»، هفته گذشته نماینده حقوقی یکی از بانک‌های خصوصی اراک به پلیس آگاهی مراجعه و از مردی به اتهام کلاهبرداری یک میلیارد و 800 میلیون تومانی شکایت کرد.
کد خبر: ۳۳۴۱۸۹

شاکی در تشریح ماجرای این کلاهبرداری به پلیس گفت: چندی پیش مردی با معرفی خود به عنوان صاحب معدنی در یکی از شهرک‌های صنعتی، به بانک مراجعه و با افتتاح حسابی، تقاضای وام کرد که باخواسته وی موافقت شد.

پس از موافقت بانک با پرداخت وام به معدن‌دار، وی با ارائه اسناد و مدارک معدن به بانک، وام یک میلیارد و 800 میلیون تومانی دریافت کرد و پس از مدتی به یکباره متواری شد.

وی افزود: برای مشخص شدن موضوع، مدارک ارائه شده وی به بانک بررسی و معلوم شد مدارک جعلی است. با شکایت نماینده حقوقی بانک، وام گیرنده فراری تحت تعقیب قرار گرفت و با پیگیری و تحقیقات گسترده چند روز قبل در شهرستان محلات شناسایی و دستگیر شد.

ماموران اداره آگاهی اراک در بازرسی خانه متهم یک جلد شناسنامه، چند جلد گواهینامه رانندگی متعلق به افراد مختلف، گواهینامه‌های تحصیلی، مهر شرکت‌ها و معادن مختلف، کارت و بیمه‌نامه خودروهای مختلف و مدارک هویتی متقاضیان دریافت وام را کشف کردند.

بررسی این مدارک مشخص کرد، همه مدارک کشف شده جعلی است.

متهم پرونده برای ادامه تحقیقات در اختیار ماموران مبارزه با جرایم خاص و کلاهبرداری استان مرکزی قرار گرفت و به کلاهبرداری یک میلیارد 800 میلیون تومانی با اسناد و مدارک جعلی اعتراف کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها