خطیب :نتایج کشتی قهرمانی ایران در حد نام تهران نبود

رقابت های شصت و سومین دوره کشتی آزاد قهرمانی کشور که با قهرمانی مقتدرانه تیم مازندران به پایان رسید ، بار دیگر ضعف های کشتی پایتخت را به رخ همگان کشاند.
کد خبر: ۳۳۴۱۰
تیم تهران در شرایطی از تکرار قهرمانی سال گذشته خود بازماند که امتیاز میزبانی و حمایت تماشاگران هم نتوانست لشکر 21نفره تیم پایتخت شامل تهران الف ، تهران ب و توابع تهران را به سوی قهرمانی سوق دهد. به عبارتی دیگر کشتی تهران در جنگی نابرابر با تیمهای شهرستانی نیز نتوانست آوای قهرمانی سربدهد. این در حالی بود که تیم تهران برای قوی کردن بدنه تیمی خود متوسل به 2ملی پوش اعزامی به جهانی نیویورک و همچنین 2کشتی گیر همدانی الاصل به نامهای محمد رضایی در 55و 60کیلو شد. اما آن که حرف اول را در قهرمانی کشور و به میزبانی تهران زد، تیم مازندران بود که به لطف انگیزه و آمادگی جوانانش با اقتدار و با 4مدال طلا و کسب 62 امتیاز و با اختلاف زیاد نسبت به تیم دوم یعنی تهران که مجموع امتیازاتش به 38 رسید جام قهرمانی را از تهران خارج و به مازندران برد. بهرصورت ناکامی کشتی گیران تهرانی و شکست تیم تهران در قهرمانی ایران جای بحث و بررسی دارد. حجت الله خطیب مدیر کل تربیت بدنی استان تهران با تاکید بر ضعیف ظاهر شدن تیم کشتی استان تهران در مسابقه های قهرمانی کشور خواستار دلایل این ناکامی شد . وی افزود: به طور کلی تیم کشتی استان تهران از یکدستی و یکپارچگی لازم برخوردار نبود. این در حالی است که با پتانسیل موجود بدون شک می توانست بهتر از شرایط موجود و با قدرت بیشتر بر صحنه ظاهر شود. خطیب خاطرنشان کرد: ما باید در علل ایجاد این امر بررسی ویژه ای داشته باشیم چرا که نتایج کسب شده کشتی تهران در حد نام استان تهران نبود. گفتنی است در پایان مسابقه های کشتی آزاد قهرمانی ایران تیم مازندران با 62امتیاز به مقام قهرمانی رسید تیم تهران با 38امتیاز دوم شد و تیمهای همدان با 32امتیاز ، تهران ب با 30امتیاز ، کرمانشاه با 27امتیاز و توابع تهران با 19امتیاز عناوین سوم تا ششم را کسب کردند.

کمیته فنی کشتی امروز جلسه دارد

کمیته فنی کشتی آزاد به منظور بررسی وضعیت قهرمانان و کشتی گیران شرکت کننده در شصت وسومین دوره مسابقه های قهرمانی کشور، ساعت 8صبح امروز در فدراسیون کشتی تشکیل جلسه خواهد داد. اعضای کمیته فنی در این جلسه بهترین کشتی گیران را برای حضور در مسابقه های کشتی جام جهان پهلوان تختی انتخاب خواهند کرد. برگزیدگان کمیته فنی به همراه کشتی گیران منتخب در مسابقه های انتخابی تیم ملی که اواخر دیماه در کرمانشاه برگزار می شود، جواز حضور در جام تختی را به دست خواهند آورد. گفتنی است ، اعضای تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقه های جهانی نیویورک و آسیایی هندوستان و همچنین اعضای تیم ملی کشتی جوانان به صورت مستقیم در جام تختی حاضر خواهند شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها