مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی ماسوله:

پرونده ثبت جهانی ماسوله تا سال آینده آماده می‌شود

مهدی کرامت ‌فر مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی ماسوله اعلام کرد: پایگاه میراث فرهنگی ماسوله درصدد است تا سی‌ام سپتامبر 2011 پرونده ثبت جهانی ماسوله را گردآوری کند.
کد خبر: ۳۳۴۰۹۹

به گزارش فارس ،‌ مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی ماسوله گفت: این شهر تاریخی به عنوان عضوی از اجزای فرهنگ ماسوله است، در واقع آثار و تپه‌های باستانی در حوزه‌ آبریز ماسوله وجود دارد که مجموعه این اجزا منظر فرهنگی را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به برگزاری کارگروه طرح جامع مدیریتی منظر فرهنگی ماسوله گفت: اوایل ماه جاری کارگروه طرح جامع مدیریتی منظر فرهنگی ماسوله با حضور تانیگوچی سرپرست دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران و مسئولان شهری در ماسوله برگزار شد.

کرامت ‌فر افزود: در این کارگروه پیش‌بینی‌هایی برای برنامه‌ریزی مدیریتی طرح جامع ماسوله انجام و توصیه نامه برای مسائل مدیریتی شهر تاریخی و منظر فرهنگی ماسوله صادر شد.

این مقام مسئول در پایگاه میراث فرهنگی ماسوله با بیان اینکه ماسوله شهر تاریخی زنده است ، گفت:مدیریت شهری و هماهنگی ارگان‌های دولتی با یکدیگر شرط مهمی برای تداوم حیات منطقه است.

کرامت ‌فر با اشاره به پلان مدیریت ماسوله گفت:تاکید کمیته میراث جهانی در خصوص پرونده ثبت جهانی بر این است که پیش از ثبت اثر باید وضعیت مدیریتی و نظارتی در آینده روشن شود.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی ماسوله اظهار داشت: پایگاه میراث فرهنگی ماسوله درصدد است تا سی‌ام سپتامبر 2011 پرونده را گردآوری کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها