هلاکت سرکرده باند سرقت از طلافروشی‌ها

سرکرده باند سرقت از طلافروشی‌های استان گلستان در جریان تعقیب و گریز پلیسی در یکی از روستاهای شهرستان گالیکش هدف شلیک گلوله قرار گرفت و به هلاکت رسید. به گزارش «جام‌جم»، روزهای پایانی سال گذشته مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 استان گلستان تماس گرفت و از حمله مسلحانه 4 مرد نقابدار به طلافروشی همسایه‌اش خبر داد.
کد خبر: ۳۳۳۶۱۲

ماموران انتظامی استان گلستان به دنبال اطلاع از این موضوع، به محل حادثه اعزام و در بررسی محل متوجه شدند سارقان مسلح پس از سرقت چند کیلو طلا و زندانی کردن طلافروش در انباری مغازه‌اش، فرار کرده‌اند.

با تحقیق از صاحب طلافروشی، جستجو برای یافتن تبهکاران مسلح آغاز شد. تلاش برای یافتن متهمان فراری ادامه داشت تا این که چند سرقت مشابه دیگر نیز در سطح شهر به وقوع پیوست. در جریان سرقت‌های جدید، 4 نفر از کسبه محل‌های حادثه در درگیری با سارقان مسلح هدف شلیک قرار گرفته و زخمی شدند که پس از انتقال به بیمارستان، از مرگ حتمی نجات یافتند. با اطلاعاتی که از طلافروش‌ها و شاهدان حادثه به دست آمد، معلوم شد سرقت‌ها به یک شیوه صورت گرفته است و دزدهای مسلح فراری، اعضای یک باند هستند که با همدستی یکدیگر نقشه‌های سرقت را عملی کرده‌اند.

بنابراین، تحقیقات ویژه گروه‌های عملیاتی پلیس وارد مرحله جدیدی شد تا این که ماموران مخفیگاه 4 سارق مسلح را اوایل خرداد امسال شنــاسایی و آنــها را دستــگیر کردند. 4 متهم پرونده در بازجویی، اظهارات متناقضی را بیان کردند تا این که در ادامه تحقیقات به جرم خود اعتراف و راز 7 فقره سرقت مسلحانه طلافروشی‌های استان گلستان، مازندران و خراسان شمالی را فاش کردند.

اعتراف دزدان مسلح

یکی از سارقان مسلح در اظهاراتش به پلیس گفت: چند هفته قبل از هر سرقت، محل مورد نظر را بدقت بررسی می‌کردیم و با طراحی نقشه ماهرانه، با چهره پوشیده وارد مغازه‌ها می‌شدیم و بعد از گروگان گرفتن مردان طلافروش، طلاها را به سرقت می‌بردیم.

متهم افزود: در صورت مقاومت صاحبان مغازه‌ها و افرادی که برای نجات آنها اقدام می‌کردند، آنها را با شلیک گلوله زخمی کرده و فرار می‌کردیم. وی یادآور شد: علاوه بر چند سرقت در استان گلستان، در مازندران و خراسان شمالی هم سرقت‌هایمان را ادامه دادیم. با ثبت اظهارات 4 متهم پرونده، 2 خریدار اموال مسروقه هم تحت تعقیب قرار گرفتند و دستگیر شدند. در حالی که ماموران تحقیق از متهمان را آغاز کرده بودند، معلوم شد سرکرده فراری باند، به روستایی در شهرستان گالیکش گریخته است.

مرگ سرکرده باند

با مشخص شدن این موضوع، ماموران به محل فوق اعزام و متوجه شدند متهم فراری در خانه پدرزن خود در یک روستا مخفی شده است. بنابراین ماموران مخفیگاه متهم را هفته گذشته شناسایی و محاصره کردند. سرکرده باند سرقت طلافروشی‌ها وقتی خود را در محاصره پلیس دید، از خانه فرار کرد که در تعقیب و گریز پلیسی هدف شلیک گلوله قرار گرفت و به هلاکت رسید.

بنابراین گزارش، با مرگ سرکرده باند، پرونده وی مختومه شد و همدستان او روانه زندان شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها