دکتر شانه ساز خبر داد:

تصویب اختصاص یارانه دارو به بیماران نقص ایمنی

براساس قراردادی که بین معاونت غذا و دارو با مرکز پزشکی خاص منعقد شده است، بیماران نقص ایمنی مادرزادی (آی.وی.آی.جی) می‌توانند داروی یارانه‌ای بگیرند.
کد خبر: ۳۳۳۵۶۵

به گزارش مهر، دکتر محمدرضا شانه ساز مدیرکل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت با اعلام این خبر گفت: بیماران نقص ایمنی با مراجعه به داروخانه مرکز پزشکی خاص و ارائه گواهی از پزشکان معتمد متخصص ایمونولوژی آن مرکز یا بیمارستان مرکز طبی کودکان می‌توانند داروی «IVIG» مورد نیاز خود را به صورت یارانه‌ای تهیه کنند.

وی افزود: البته آی.وی.آی.جی طیف گسترده‌ای از بیماران را شامل می‌شود که در مورد آن عده از این گروه از بیماران که دچار نقص ایمنی بدن هستند به دلیل هزینه‌های گزاف دارویی‌شان ، مصوب شد که طی تمهیدات ذکر شده بتوانند از یارانه‌های دارویی استفاده کنند.

داروی آی.وی.آی.جی ایمونوگلوبولین تزریقی است که جای خالی سیستم ایمنی بی‌رمق بدن را در بیماران دچار نقص ایمنی بدن می‌گیرد و آنها را از گزند انواع ویروس ها ، باکتری ها و قارچ ها حفظ می‌کند. در بیماران نقص ایمنی هیچگونه پادتنی علیه ویروس ها و باکتری‌ها و قارچهای حمله کننده به بدن ساخته نمی‌شود و یا میزان این پادتن بسیار کم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها