کامرون اعلام کرد:

خروج نظامیان بریتانیایی از افغانستان درسال آینده

نخست وزیر بریتانیا در سفر به افغانستان از سال جاری به عنوان سالی حیاتی برای دولت خود یاد کرده و از خروج نظامیان بریتانیایی از این کشور از سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۳۳۳۴۴۶

به گزارش تایمز آنلاین، دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا در اولین سفر خود به افغانستان روز پنجشنبه وارد کابل شده و با حامد کرزای رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفتگو کرد.

وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی که با حضور کرزای  خاطرنشان کرد که هیچکس در دولت بریتانیا خواهان ماندن نظامیان این کشور در افغانستان بیش از موعد مقرر نیست و ابراز امیدواری کرد که خروج این نظامیان از سال آینده از افغانستان آغاز شود.
 
کامرون سال پیش رو را سالی حیاتی برای دولت خود در موضوع جنگ افغانستان دانسته و تاکید کرد که در این سال باید روند قابل قبولی این مورد طی شده و انتظارات مردم افغانستان و نیز شهروندان بریتانیایی در بازگرداندن نظامیانشان به کشور برآورده شود.
 
نخست وزیر بریتانیا که پیش از چهار بار در مقام رهبر حزب محافظه کار به افغانستان سفر کرده اقدامات انجام گرفته برای بازگرداندن امنیت به منطقه جنوبی هلمند را ناکافی دانسته و بر لزوم پاکسازی منطقه از شبه نظامیان و همکاری با دولت افغانستان برای به عهده گیری مسئولیت برقراری امنیت این کشور تاکید کرد.
 
کامرون همچنین از اختصاص بودجه ای کمکی برای نظامیان بریتانیایی مستقر در افغانستان جهت مقابله با بمبهای دست ساز که اصلی ترین عامل تهدید این نظامیان از سوی طالبان است خبر داد.
 
به گفته کامرون موضوع جنگ افغانستان مهمترین موضوع سیاست خارجی بریتانیا و مهمترین مسئله امنیت ملی این کشور است. وی در عین حال از نشست اخیر جرگه صلح افغانستان که با ابتکار دولت کرزای در کابل برگزار شد تقدیر و آن را گام مهمی برای پیوستن طالبان به روند سیاسی این کشور دانست.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها