بروجردی اعلام کرد:

طرح‌ دوفوریتی ‌تجدید نظر در رابطه ‌با آژانس

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در واکنش به قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت، طرح دو فوریتی تجدیدنظر در رابطه ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی را در صحن علنی مطرح می کند.
کد خبر: ۳۳۳۰۷۵

علاء الدین بروجردی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر با تاکید بر اراده مجلس در برابر این بازی سیاسی اضافه کرد: تجدیدنظر در روابط با آژانس متناسب با اقدام آنان در شورای امنیت خواهد بود و محدوده همکاری در بحث های نمایندگان مجلس تعیین می شود.

وی با بیان اینکه بیانیه تهران، مبنایی منطقی برای خروج از بن بستی است که آمریکایی ها در مساله هسته ای ایران ایجاد کرده اند و اگر واقعا در پی حل مشکل هستند، این بیانیه مشکل را حل و فصل می کند.

وی گفت: طبیعی است که طرف های بیانیه تهران (ایران ، ترکیه و برزیل) در انتظار پاسخ آژانس هستند و هر گام دیگری در این باره ، امری کاملا سیاسی ، غیرحقوقی و غیرمنطقی است .

بروجردی افزود: موضوع مبادله سوخت هسته ای، پیشنهاد آمریکا ، روسیه و فرانسه بوده است که سه عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند و برای صدور قطعنامه ضد ایرانی در این شورا هیچ منطقی نیست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت : طرح دو فوریتی تجدید نظر در رابطه با آژانس، خارج از دستور در صحن علنی مجلس مطرح و در فاصله یک جلسه نهایی می شود.

بنابراین گزارش، قرار بود طرح دوفوریتی تجدیدنظر با آژانس بین المللی انرژی اتمی در جلسه علنی امروز مجلس مطرح شود که به علت پایان زود هنگام جلسه امروز برای حضور نمایندگان در حرم مطهر امام (ره) به جلسه آینده موکول شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها