تیم ملی فوتبال و فاصله با هواداران

تیم ملی فوتبال ایران برای رسیدن به مدارج بالاتر، نیازهای متعددی دارد. جدا از بازیکن، مربی، سرپرست و دیگر عوامل و عناصر تاثیرگذار، تیم ملی نیازمند یک جامع‌پذیری گسترده است.
کد خبر: ۳۳۱۸۵۷

تیم ملی متعلق به عموم آحاد جامعه است و باید با القای این حس به همه امکان داد تا در این زمینه وابستگی و دلبستگی بیشتری حس کنند. متاسفانه، طی ماه‌ها و سال‌های گذشته به این نکته ظریف و حساس توجه کافی و وافی نشده است.

در گذشته نزدیک ، مربیان تیم ملی خود را صاحب و مالک تیم ملی فرض می‌کردند و حتی در پاسخ به پرسش‌های جامعه مطبوعاتی و رسانه‌ای، واکنش‌های غیرمطلوب نشان می‌دادند.

عمده پرسش‌های بجا و نابجای هواداران تیم ملی بدون پاسخ باقی می‌ماند و به علت همین خودسری‌ها و لجاجت‌های بچگانه بود که مردم پاسخ‌های روشنگرانه را دریافت نمی‌کردند و به شکل ناخواسته‌ای، چندان واکنشی نسبت به رویدادهای تیم ملی از خود نشان نمی‌دادند.

عدم استقبال از دیدارهای تیم ملی نتیجه همین رفتارهای غیرمعمول و غیرمتعارف بوده است. جالب است که در چنین فضایی می‌بینیم بازیکنان تیم ملی برای عده‌ای بی‌شمار از مردم ناشناخته‌اند.

تمرین‌های تیم ملی، گاهی در سکوت و خلوت ورزشگاه‌ها انجام می‌شود و مدت‌هاست که تیم ملی ما نمی‌تواند خاطره روزهای خوش گذشته را تکرار کند. روزهایی که مردم از تمرین‌های تیم ملی بسیار خوب استقبال می‌کردند و متاسفانه مسوولان فدراسیون فوتبال توان تامین نیازهای اولیه این مردم را نداشتند.

فدراسیون فوتبال، طی سال‌های گذشته کوشیده است هرچه بیشتر تیم ملی را از دید مردم دور نگه دارد و نسبت به حوادث و رویدادهای تیم ملی، نوعی پنهان‌کاری و لاپوشانی را در دستور کار قرار دهد.

به طور مسلم تیم ملی و دست‌اندرکاران آن وقتی در معرض دید عموم نباشند و تدابیری اندیشیده شود تا تیم از هوادارانش فاصله بگیرد، نتیجه‌اش معلوم است. در بازی‌های دوستانه تیم ملی، کسی دل به تماشای بازی‌های این تیم نمی‌دهد و اگر ما نسبت به این واکنش‌های ناخواسته بی‌تفاوت باشیم، در آن صورت به ایجاد فاصله بیشتر کمک خواهیم کرد. تیم ملی در فاصله باقیمانده تا جام ملت‌های آسیا باید بکوشد این فاصله را به حداقل برساند.

انتظار می‌رود مسوولان و تصمیم‌گیرندگان فدراسیون فوتبال ترتیبی اتخاذ کنند تا تیم ملی در معرض نگاه هوادارانش باشد. به عنوان مثال، چه اشکالی وجود دارد تا حداقل تمرین‌های تیم ملی هر از گاهی در ورزشگاه‌های نزدیک‌تر به شهر برگزار شود.

چه اشکالی دارد که فدراسیون فوتبال برای رفت و آمد هواداران تیم ملی به محل تمرین، تسهیلاتی را ارائه کند و در نهایت این که اخبار و رویدادهای تیم ملی باید به شکل شفاف‌تری در اختیار رسانه‌های گروهی قرار گیرند و امکان ارتباط بیشتر با هواداران و نمایندگان مطبوعات سهل‌تر باشد.

علی رئیسی 
جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها