رئیس سازمان جوانان تهران اعلام‌کرد

آموزش ‌ازدواج ‌به ‌دانش‌آموزان ‌دبیرستانی

با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان جوانان تهران و آموزش و پرورش ، دانش‌آموزان دبیرستانی برای ازدواج آموزش می‌بینند.
کد خبر: ۳۳۱۶۲۲

محسن زنگنه رئیس سازمان جوانان تهران با اعلام این خبر گفت که این آموزش به صورت الکترونیکی در قالب سامانه ساج (سازمان ملی جوانان) به دانش‌آموزان دبیرستانی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: در فرصت باقیمانده تا تابستان می‌خواهیم شرایط ارائه این آموزش مجازی را همزمان با شروع اوقات فراغت دانش‌آموزان فراهم کنیم.

زنگنه خاطرنشان کرد: برخی از دانشگاه‌های کشور نیز خواستار ارائه این آموزش‌ها به دانشجویان خود شده‌اند و به دنبال امضای تفاهمنامه‌هایی در این خصوص برای ارائه آموزش در این دانشگاه‌ها همزمان با آغاز ترم تحصیلی آینده هستیم.

به گزارش خبرنگار جام‌جم ، سازمان جوانان تهران قصد دارد در قالب سامانه اینترنتی این سازمان (ساج) به ارائه آموزش ازدواج به دانش‌آموزان بپردازد. در این طرح کتاب‌ها، جزوات و سی‌دی‌های آموزشی از دیدگاه‌های استادان در زمینه ازدواج و اصول ارتباط دختران و پسران در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

بنابراعلام روابط عمومی این سامانه، نوع آموزش‌ها به نوجوانان سلبی و بازدارنده نیست بلکه هدف از این آموزش‌ها ارائه اطلاعات و آگاهی به دانش‌آموزان برای شناخت بیشتر پسر یا دختری است که به آنها علاقه‌مندند.

براساس این خبر دانش‌آموزانی که می‌خواهند از این‌گونه آموزش‌ها بهره‌مند شوند باید با ورود به سامانه الکترونیکی www.saj.ir و پرکردن گزینه‌های مربوط به این طرح از مزایای آن شامل کلاس‌های آنلاین، کلاس‌های آف‌لاین، جزوات و کتاب‌ها و سی‌دی‌های صوتی حاوی سخنان و توصیه‌های اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و کارشناسان ازدواج استفاده کنند.

در پایان دوره آموزشی این سامانه از متقاضیان آزمون گرفته می‌شود و برای قبولی‌ها گواهینامه ازدواج صادر خواهد شد. سازمان جوانان امیدوار است در 2 سال آینده گواهینامه‌های ازدواج به رسمیت شناخته شود.

دانش‌آموزان شهرستانی نیز برای استفاده از تخفیف‌های مربوط به مواد آموزشی این طرح می‌توانند به سازمان جوانان شهرستان خود مراجعه کنند.

رئیس سازمان جوانان تهران با اشاره به این که دوره نخست آموزشی در 23 اسفند ماه گذشته آغاز شد، گفت: در این دوره که 6 هفته دیگر به اتمام می‌رسد، بالغ بر 100 نفر که در نمایشگاه زوج خوشبخت ایرانی ثبت‌نام کرده بودند از آموزش‌های این سامانه بهره‌مند شده‌اند.

زنگنه با اشاره به استقبال گسترده جوانان از این سامانه به ثبت‌نام عده زیادی برای دوره دوم آموزش در تیر ماه اضافه کرد: 35درصد ثبت‌نام‌کنندگان تاکنون، از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دوره‌های تحصیلات تکمیلی بوده‌اند.

وی با اشاره به این‌که دوره دوم ساج با حضور یکهزار دانشجو از ابتدای تیر ماه آغاز می‌شود، به ایسنا خبر داد: از آغاز تابستان، در ابتدای هر ماه یک دوره جدید، با حضور یکهزار ثبت‌نام‌کننده، کلید خواهد خورد.

زنگنه به امضای تفاهمنامه با دفتر امور جوانان صداوسیما نیز برای ارائه این آموزش‌ها در صدا و سیما اشاره کرد و گفت: محتوای آموزشی ساج در یک قالب متنوع و کارآمد با همکاری شبکه سوم سیما طی تابستان امسال، در دسترس جوانان سراسر کشور قرار می گیرد.

هرچند برای بررسی و ارزیابی این طرح که هنوز به مرحله اجرا نرسیده، خیلی زود است، اما کارشناسان براین باورند چنین طرح‌هایی باید بیش از پیش کارشناسی شود.

برخی کارشناسان معتقدند: به نظر نمی‌رسد آموزش ازدواج مشکل اصلی و دغدغه قشر دانش‌آموزی ما در حال حاضر باشد، یک جامعه‌شناس در این باره به «جام‌جم» می‌گوید: تا وقتی مشکلاتی مثل اعتیاد، یا بلوتوث‌ها و فیلم‌های مستهجن دغدغه اصلی خانواده‌ها و دانش‌آموزان است، اجرای چنین طرح‌هایی نمی‌تواند کمکی بکند.

وی می‌افزاید: چنین طرح‌هایی با توجه به افزایش سن ازدواج باید در دانشگاه‌ها اجرا شود که دانشجویان بتدریج به زندگی مشترک می‌اندیشند.

این جامعه شناس تاکید می‌کند باید مراقب بود چنین طرح هایی ممکن است حتی به بلوغ زودرس دانش‌آموزان هم بینجامد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها