موسوی:

توزیع سفر در بین خانواده ها و استانها در نوروز 89 اجرایی شد

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: یکی از دستاوردهای اقدامات انجام شده ستاد تسهیلات سفرهای کشوردر نوروز سال 1389 ، توزیع سفر در بین خانواده ها و استان های مختلف کشور است.
کد خبر: ۳۲۱۰۱۰
به گزارش ایرنا، "رضا موسوی" اظهار داشت: در دهه های گذشته سفر تنها برای قشر مرفه جامعه بود اما در پنج سال گذشته مقوله سفر در بین تمام اقشار جامعه توزیع و امکان سفر برای آنان تا حدزیادی فراهم شده است.

وی افزود: ایجاد سفرهای ارزان قیمت سبب شده تا سفر از یک کالای لوکس که تنها به قشر مرفه جامعه اختصاص داشت خارج شود و همه بتوانند مطابق بودجه خود به تمام استان ها سفر کنند.

موسوی به بیشترین رشد سفرها در 2 استان سیستان و بلوچستان و کهکیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: در استان سیستان و بلوچستان 260 درصد و در استان کهکیلویه و بویر احمد 106 درصد رشد سفر نسبت به سال گذشته ایجاد شد که نشان دهنده ایجاد امنیت، ثبات و همدلی مسوولین در طول دولت های نهم و دهم است.

به گفته وی، در نوروز سال های 85، 86، 87 و 88 به ترتیب 35 ، 55، 71 و 99 میلیون نفر سفر انجام شده است و در نوروز سال جاری 120 میلیون نفر سفر و 40 میلیون نفر شب اقامت در استان های کشور انجام شده است.

رییس ستاد تسهیلات سفر کشور همچنین به تعداد بازدیدها از اماکن مذهبی اشاره کرد و گفت: به غیر از حرم امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و احمدبن موسی در شیراز ، 35 میلیون سفر در نوروز امسال در اماکن زیارتی صورت گرفته است.

موسوی در مورد استان هایی که بیشترین حجم مسافر نوروزی را داشتند، گفت: استان های مازندران، اصفهان، قم، مرکزی و فارس به ترتیب با 11 میلیون سفر، 10 میلیون و 350 هزار،‌9 میلیون و 150 هزار، 8 میلیون و 500 هزار و 7 میلیون 520 هزار نفر بیشترین حجم مسافر نوروزی را درخود جای داده اند.

وی به برگزاری موفق 6 هزار و 400 جشنواره نوروزی در استان های کشور اشاره کرد و گفت: یکی از دستاوردهای این جشنواره ها که از سوی استان بوشهر برگزار شد،‌ فروش خرمای کشاورزان بوشهری به مسافران نوروزی است.

معاون گردشگری کشور در مورد مدیریت سوخت از سوی مردم، نیز اظهار داشت: مدیریت سوخت از سوی مردم سبب شد تا بیشتر سفرها به استان های همجوار صورت بگیرد و به این ترتیب از بروز تصادفات و حوادث احتمالی کاسته شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها