با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر انقلاب

رئیس قوه قضائیه: همت مضاعف ضامن پیشرفت کشور است

آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری گفت: درک هدف نامگذاری امسال به نام همت مضاعف و کار مضاعف از سوی دستگاه‌ها و به ویژه دستگاه قضایی و توصیه‌های نهفته در آن، تضمین‌کننده پیشرفت کشور است.
کد خبر: ۳۱۸۴۶۷

به گزارش فارس ، رئیس قوه قضائیه در اولین جلسه مسئولان عالی قضایی کشور در سال جدید ضمن تبریک سال نو با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری افزود: دستگاه قضایی یکی از مراکز اصلی و مهم خدمت به مردم است که باید ملجأ و پناه مظلومان باشد و امیدواریم با درک صحیح و امتثال توصیه‌های دینی و انسانی، ‌مقام معظم رهبری سالی پر برکت داشته باشیم.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به گذشت سریع فرصت‌ها، خدمت‌رسانی به مردم و رفع حوائج آنان را از مهمترین عبادات دانست و افزود: خوشبختانه قضات و کارکنان دستگاه قضایی در ایام تعطیلات نوروزی با تشکیل واحدهای کشیک در سراسر کشور کشور خدمات موثر و قابل تقدیری ارائه دادند و امیدواریم خدمت‌رسانی به مراجعان در سال جدید نیز با کمال جدیت دنبال شود.

وی قوه قضائیه را نهاد مسئول برای احقاق حق مظلومان دانست و افزود: باید در جهت رفع مشکلات حقوقی و قضایی مردم همواره تلاش مضاعف کرد تا بتوان گره از کار مردم در پیچ و خم مراحل دادرسی گشود که این مهم ضمن اینکه وظیفه‌ای خطیر است حتما ارزش والای دینی ، ‌اخلاقی و انسانی نیز دارد.

رئیس قوه قضائیه با توجه به اتمام مهلت اجرای آزمایشی قانون آیین دادرسی کیفری در سال 1388 گفت: به لحاظ مشکلات قانونی که مراجع قضایی در سال جدید با فقدان قانون آیین دادرسی کیفری مواجه بودند و مجلس شورای اسلامی نیز لایحه جدید قانون آیین دادرسی کیفری را به تصویب نرسانده بود ،‌با کسب دستور ولایی از مقام معظم رهبری آیین دادرسی کیفری بر اساس قانون سابق تا ابلاغ ثانوی تمدید شده است.

مسئولان عالی قضایی در ادامه جلسه که تعدادی از قضات برجسته دیوان عالی کشور نیز حضور داشتند به بحث و بررسی پیرامون نحوه نظارت دیوان عالی کشور برای اجرای صحیح قوانین در محاکم پرداختند.

آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه با تاکید بر این وظیفه خطیر دیوان عالی کشور اظهار داشت: نظارت بر اجرای صحیح قوانین در محاکم بر عهده دیوان عالی کشور است و این وظیفه صرفاً منحصر به نقض و یا ابرام احکام دادگاه‌ها نبوده و امری مطلق است که باید بررسی و اجرایی و عملیاتی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها