وزیر کار و امور اجتماعی گفت: افزایش 15درصدی هزینه ثابت حداقل دستمزد کارگران به همراه هزینه سایر سطوح مانند حق اولاد و مسکن حداقل دستمزد واقعی را به 394 هزار تومان می‌رساند. به گزارش فارس، محمد شیخ‌الاسلامی که در برنامه‌ نگاه یک شبکه اول سیما حضور یافته بود، در پاسخ به این سوال که وظیفه کارگروه اشتغال درخصوص درخواست‌های مردم در سفرهای استانی دولت چیست و به این درخواست‌ها چگونه رسیدگی می‌شود، اظهار کرد: با توجه به این‌که 25 درصد از سهم ایجاد اشتغال توسط وزارت تعاون و همچنین توافق برای رسیدگی درخواست‌های اشتغال در سفر‌های استانی، وظیفه این وزارتخانه است، بهتر است مسوولان وزارت تعاون پاسخگو باشند. وی ادامه داد: وزارت تعاون با توجه به سهم 25 درصدی از ایجاد اشتغال، وظیفه دارد توانمندی افراد را شناسایی و به صورت متشکل در قالب گروه‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد در بازار ساماندهی کند.
کد خبر: ۳۱۷۶۷۷

وزیرکار و امور اجتماعی گفت: اگر قرار باشد وزارت تعاون فقط وظیفه متشکل کردن گروه‌ها و افراد را داشته باشد، نیاز به تشکیل یک وزارتخانه ندارد، پس به نظر می‌رسد وظیفه خطیری در این بخش دارد؛ در ضمن ما مسوول حیطه کاری وزارت کار هستیم.

به گفته شیخ‌الاسلامی طبق نظر بانک مرکزی، بهمن سال جاری تورم نقطه‌ای 7/9 درصد و میانگین آن 3/11 درصد است و حداقل دستمزد 15 درصد افزایش یافته که نسبت به نرخ تورم بیشتر است.

وی افزود: افزایش حق سنوات به 60 درصد و همچنین کمک‌هزینه کارگری 100 درصد در حداقل دستمزد کارگران افزایش یافته که با در نظر گرفتن حق اولاد، مسکن و دیگر مسائل 303 هزار تومان به 394 هزار تومان برای یک کارگر ساده افزایش می‌یابد.

شیخ‌الاسلامی با بیان این‌که این حداقل پایین‌تر از شأن، مرتبه و سطح رفاه مردم و کار است، گفت: درست است که فاصله میان حداقل و تعیین رفاه کارگران وجود دارد، اما در این مساله دولت تعیین‌کننده نیست بلکه یک فرآیند 6 ماهه و یک معادله میان هزینه‌های تولید، تثبیت بنگاه و نقش نیروی انسانی وجود دارد که عامل مهم محسوب می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها