عضو هیأت مدیره‌ جامعه‌ راهنمایان ایران‌گردی و جهان‌گردی گفت: بانک اطلاعاتی راهنمایان تور برای معرفی راهنمایان متخصص ایران‌گردی و جهان‌گردی از سال آینده راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۳۱۷۲۵۲

محمدرضا رجب‌نیک در گفت‌وگو با ایسنا،  درباره‌ سامان‌دهی اطلاعات راهنمایان تور، اظهار کرد: متأسفانه برخی آژانس‌ها براساس نظام مدیریتی قدیمی که دارند، هم‌چنان از راهنمایان بدون کارت استفاده می‌کنند. برخی راهنمایان هم بدون این‌که تخصص و کارت داشته باشند، به این فعالیت مشغول‌اند. در این شرایط، رسیدگی به امور آن‌ها سخت است.

وی ادامه داد: هنوز تعداد راهنمایان توری که مجوز و کارت دارند، مشخص نیست. البته تعداد اعضای جامعه‌ی راهنمایان مشخص است که علاوه بر آن‌ها، راهنمایان دارای مجوزی هستند که عضو این جامعه نیستند و با آژانس‌های گردشگری همکاری می‌کنند. برخی هم مجوز ندارند، اما به‌عنوان راهنمای تور براساس تجربه‌های طولانی که به‌دست آورده‌اند، مطرح هستند.

رجب‌نیک گفت: براساس مذاکره‌هایی که با معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری داشتیم و اعلام نیاز جامعه‌ی تورگردانان به راهنمای متخصص، اگر این بانک اطلاعاتی ایجاد و آمار‌های نامتمرکز جمع‌آوری شود، می‌توان راهنماهای متخصص را معرفی کرد تا بخش‌هایی مانند آژانس‌ها از این افراد استفاده کنند.

این راهنمای تور افزود: هدف ما فقط جمع‌آوری اطلاعات راهنمایان تور نیست، بلکه در ادامه، برنامه‌های تشویقی را برای ارتقای سطح دانش و توانمندی‌ این افراد اجرا می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها