براساس تصمیم شورای‌عالی بیمه، میزان پرداخت حق بیمه براساس درآمد خانواده‌ها تغییر می‌کند

اختصاص 100 میلیارد تومان برای کمک به بیماران صعب‌العلاج

به گفته وزیر رفاه و تأمین اجتماعی علاوه بر اعتبارات وزارت بهداشت، وزارت رفاه نیز در بودجه سال آینده 100 میلیارد تومان اعتبار برای کمک به بیماران صعب‌العلاج اختصاص داده است. به گزارش فارس، صادق محصولی که درباره طرح تغییر نحوه دریافت حق بیمه درمان سخن می‌گفت،‌افزود: وزارت رفاه با تغییر نحوه دریافت حق بیمه درمان از نرخ ثابت به 7 درصد حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری موافق است، البته وزیر بهداشت و وزیر دفاع در این زمینه نظرشان این بود که این هزینه درمانی برای خانواده‌ای با یک دفترچه و خانواده‌ای که مثلا 5 دفترچه بیمه درمانی دارد، نباید یکسان باشد.
کد خبر: ۳۱۶۸۳۸

وی گفت: این مساله در شورای عالی بیمه مورد توجه قرار گرفت و قرار شد متوسط خانوارهای تحت پوشش 5/2 نفر در نظر گرفته شود و حق بیمه 7 درصدی نیز به دو‌هفتم پرداختی از سوی مردم و 5 هفتم پرداختی از سوی دولت تقسیم شود تا فشار کمتری به مردم وارد شود. محصولی تصریح کرد: این مساله نیز با عدالت سازگار است که اگر افرادی که حقوق بالای 800 هزار تومان مثلا تا 2 میلیون تومان دارند، مبلغ بیشتری را برای حق بیمه بپردازند که به تقویت صندوق‌های بیمه درمانی و ارتقای سلامت عمومی جامعه کمک می‌کند.

وی گفت: هزینه‌های خدمات درمانی بسیار بالاست و اگر کنترل و نظارتی نباشد اگر تمام اعتبارات کشور را هم در این زمینه هزینه کنیم باز هم کم است؛ به عنوان مثال سهم دارو در سبد هزینه‌های درمان در تمام دنیا 15درصد است، اما در کشور ما این میزان 30 درصد است که در نتیجه از سهم حق طبابت پزشکان کم می‌شود و این امر موجب نارضایتی پزشکان، بروز برخی تخلفات و نارضایتی مردم از خدمات پزشکی و بی‌اعتمادی به پزشکان می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها