جاعلان با شناسنامه مرد فوت شده چک‌های سرقتی را نقد می‌کردند

جاعلانی که با امضای مسوول امور مالی یکی از سازمان‌های دولتی، اقدام به برداشت از حساب کرده بودند، از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند. سرهنگ کبکی، رئیس پلیس آگاهی استان لرستان درباره این پرونده گفت: مسوول مالی یکی از سازمان‌های دولتی اعلام کرده، 12 فقره چک بانکی از 2 دسته چکی که در اختیار وی بوده، مفقود و 8 فقره از آنها با جعل امضا وصول شده است، لذا بلافاصله کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری، فعالیت خود را آغاز کردند.
کد خبر: ۳۱۶۴۶۹

کارآگاهان محل سکونت وصول کننده چک‌ها را شناسایی کردند و پس از عزیمت به محل متوجه شدند، نامبرده چند سال پیش فوت کرده، ولی شناسنامه‌اش باطل نشده است.

در ادامه کارآگاهان به برادر متوفی مظنون شدند و پس از رویارویی با کارمندان بانک، همگی وی را شناسایی و اعلام کردند، چک‌ها را او نقد کرده است. لذا متهم که راهی برای انکار نداشت به جرم خود اعتراف کرد و گفت: برادرم زمان حیاتش مستمری‌بگیر بود و من پس از فوتش باتغییر عکس شناسنامه‌اش به جای او مستمری ماهانه وی را دریافت می‌کردم. یک بار با مراجعه به سازمان 2 دسته‌چک روی میز دیدم و 12فقره از چک‌ها را سرقت کردم و از سوی فردی که در جعل سند سابقه‌دار است، امضای مسوول مالی را جعل و اقدام به برداشت از حساب کردم. کارآگاهان با استفاده از اطلاعات مردمی، محل اختفای مرد جاعل را نیز شناسایی و او را دستگیر کردند و در بازرسی محل نیز 2 فقره از چک‌های گمشده و ده‌ها فقره شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه و کارت معافیت جعلی کشف و ضبط شد.

در نهایت متهمان همراه پرونده به دادسرا معرفی و با صدور قرار روانه زندان شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها