جاعلانی که با امضای مسوول امور مالی یکی از سازمان‌های دولتی، اقدام به برداشت از حساب کرده بودند، از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند. سرهنگ کبکی، رئیس پلیس آگاهی استان لرستان درباره این پرونده گفت: مسوول مالی یکی از سازمان‌های دولتی اعلام کرده، 12 فقره چک بانکی از 2 دسته چکی که در اختیار وی بوده، مفقود و 8 فقره از آنها با جعل امضا وصول شده است، لذا بلافاصله کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری، فعالیت خود را آغاز کردند.
کد خبر: ۳۱۶۴۶۹

کارآگاهان محل سکونت وصول کننده چک‌ها را شناسایی کردند و پس از عزیمت به محل متوجه شدند، نامبرده چند سال پیش فوت کرده، ولی شناسنامه‌اش باطل نشده است.

در ادامه کارآگاهان به برادر متوفی مظنون شدند و پس از رویارویی با کارمندان بانک، همگی وی را شناسایی و اعلام کردند، چک‌ها را او نقد کرده است. لذا متهم که راهی برای انکار نداشت به جرم خود اعتراف کرد و گفت: برادرم زمان حیاتش مستمری‌بگیر بود و من پس از فوتش باتغییر عکس شناسنامه‌اش به جای او مستمری ماهانه وی را دریافت می‌کردم. یک بار با مراجعه به سازمان 2 دسته‌چک روی میز دیدم و 12فقره از چک‌ها را سرقت کردم و از سوی فردی که در جعل سند سابقه‌دار است، امضای مسوول مالی را جعل و اقدام به برداشت از حساب کردم. کارآگاهان با استفاده از اطلاعات مردمی، محل اختفای مرد جاعل را نیز شناسایی و او را دستگیر کردند و در بازرسی محل نیز 2 فقره از چک‌های گمشده و ده‌ها فقره شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه و کارت معافیت جعلی کشف و ضبط شد.

در نهایت متهمان همراه پرونده به دادسرا معرفی و با صدور قرار روانه زندان شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها