وزیر رفاه خبر داد

واریز یارانه‌ به حساب سرپرست خانوار

وزیر رفاه و تأمین اجتماعی گفت: با موافقت رئیس‌جمهوری مقرر شد، میزان یارانه نقدی قابل پرداخت به حساب سرپرست خانوار واریز شود.
کد خبر: ۳۱۲۸۶۷

به گزارش فارس ، صادق محصولی گفت: طبق قانون نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی و نظردولت، باز توزیع نقدی یارانه‌ها در لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها از سوی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی صورت می‌گیرد.

محصولی تشکیل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ ها را در مرحله نهایی دانست و تأکید کرد: با موافقت رئیس جمهوری و طی جلساتی که با بانک‌ها داشتیم، مقرر شد میزان یارانه نقدی قابل پرداخت به حساب سرپرست خانوار واریز شود و افرادی که حساب ندارند با مراجعه به بانک و باز کردن حساب به نام سرپرست خانوار میزان یارانه نقدی را دریافت کنند.

وزیر رفاه و تأمین اجتماعی همچنین با بیان الحاق سازمان تأمین اجتماعی به وزارت رفاه گفت: بحث اساسنامه سازمان تأمین اجتماعی در دولت، بعد از تصویب ماده 13 خدمات کشوری بر مبنای مواد قانونی اساسنامه تأمین اجتماعی مورد اعتراض مجلس قرار گرفت.

وی افزود: برای حل این مشکل دیوان عدالت جز یک مورد رأی را به نفع دولت صادر کرد. دولت پس از رای دیوان، این قانون را ابلاغ کرد اما مجلس نیز ماده واحده‌ای را به تصویب رسانید که دیوان عدالت اداری حق اظهارنظر یا صدور رأی را پس از سخنان رئیس مجلس ندارد که عطف به ما سبق شدن این ماده در حال بررسی است.

وی از افزایش 18 درصدی بودجه وزارت رفاه و تأمین اجتماعی نیز در سال آینده خبر داد و تأکید کرد: در اصلاحیه بودجه سال 1388، هزار و 300 میلیارد تومان به این سازمان اختصاص داده شد. این سازمان سال آینده حدود 8 هزار میلیارد تومان بودجه خواهد داشت.

وزیر رفاه و تأمین اجتماعی با انتقاد از سخنان غیرکارشناسانه درخصوص خط فقر تصریح کرد: اظهار نظر در خصوص خط فقر باید کارشناسانه باشد. وقتی رقمی را به عنوان خط فقر اعلام می‌کنیم باید مشخص شود این رقم چگونه به دست آمده است و کدام یک از انواع خط فقر را شامل می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که با اعلام خط فقر در صورت کمک به رفع محرومیت‌ها موافق هستم، گفت: خط فقر باید استان به استان و شهر به شهر و با توجه به دوره زمانی حاضر مشخص شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها