سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان:

کشورهای دوست مواضع هسته ای تهران را به اطلاع دیگران برسانند

رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت که کشورهای دوست همانند ترکیه تلاش کنند تا مواضع شفاف هسته ای تهران را به اطلاع کشورهای دیگر برسانند.
کد خبر: ۳۱۲۰۱۸

رامین مهمانپرست در گفتگو با خبرگزاری «ترند نیوز» آذربایجان در رابطه با ماموریت سفر احمد داوود اوغلو وزیر خارجه ترکیه به ایران و ارتباط آن با موضوع هسته ای گفت: ما درباره فعالیت های صلح آمیز هسته ای مواضع خود را بصورت شفاف برای همه کشورها در ملاقات هایی که بصورت دو جانبه انجام می شود یا در اجلاس های بین المللی، توضیح دادیم و توضیح می دهیم. از اینکه دوستان ما همانند ترکیه تلاش می کنند تا مواضع شفاف هسته ای ما را به اطلاع کشورهای دیگری برسانند و برای آنها صلح آمیز بودن این برنامه را تفهیم بکنند ما از این رویکرد هم استقبال هم می کنیم.

وزیر خارجه ترکیه قرار است 16 فوریه به ایران سفر کند. برخی از آگاهان بر این باورند که این مسئله با عنایت به علاقمندی ترکیه به میانجیگری بین ایران و آمریکا می تواند در مسیر حل موضوع هسته ای ایران ارزیابی شود.

مهمانپرست در این رابطه افزود: با توجه به رابطه خوبی که بین ایران و ترکیه وجود دارد، دیدارهای مستمری بین مقامات دو کشور صورت می گیرد. در سفر داود اوغلو به ایران مسائل بین المللی و منطقه ای نیز مورد مذاکره قرار خواهد گرفت.

داود اوغلو در این سفر خود با محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری و منوچهر متکی وزیر خارجه ایران دیدار خواهد کرد.

تحلیلگران گمانه زنی می کنند که سفر وزیر خارجه ترکیه به ایران در رابطه با آغاز فرایند غنی سازی 20 درصدی اورانیوم در ایران بوده باشد، اما مهمانپرست می گوید که این دیدار در راستای توسعه روابط دو کشور، بررسی موضوعات و مسائل منطقه و رایزنی در مورد مسائل بین المللی خواهد بود.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها