گروه جامعه - پوران محمدی: اعضای ستاد هماهنگی طرح ترافیک نوروز 89 متشکل از مسوولان راهنمایی و رانندگی و پلیس راه و نمایندگان وزارت راه و ترابری، قوه قضاییه، شرکت بیمه مرکزی، سازمان امداد و نجات هلال احمر، اورژانس، سازمان هواشناسی و... روز گذشته گردهم آمدند تا با تعامل و هماهنگی با یکدیگر برای هرچه کم‌خطر گذراندن تعطیلات نوروزی 89 برنامه‌ریزی‌کنند. بر اساس توافق اعضای ستاد هماهنگی طرح ترافیک نوروز 89، قرار است این طرح از 26‌اسفند امسال آغاز شود و تا 14 فروردین سال آینده ادامه یابد.
کد خبر: ۳۱۰۱۸۴

توقیف خودروهای فاقد بیمه‌نامه

به گزارش «جام‌جم»، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا روز گذشته در نخستین جلسه هماهنگی اجرای طرح نوروزی سال 89 با بیان این‌که در تعطیلات پیش رو خودروهای عمومی فرسوده و فاقد معاینه فنی اجازه تردد ندارند، از مدیران فنی شرکت‌های بار و مسافر خواست در این زمینه تمهیداتی بیندیشند.

سردار اسکندر مومنی با بیان این‌که نوروز امسال خودروهای فاقد بیمه‌‌نامه شخص ثالث اجازه تردد ندارند، گفت: قرار است تدابیری اندیشیده شود تا در پاسگاه‌های پلیس راه خودروهای فاقد بیمه‌نامه، بیمه شوند که امیدواریم این برنامه هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با پیش‌بینی افزایش حجم سفرها در تعطیلات بهمن‌ماه به مردم توصیه کرد با دقت رانندگی کنند و از انجام حرکات مخاطره‌آمیز بپرهیزند.

سردار مومنی پیش‌بینی کرد؛ افزایش بار ترافیک درون شهری نوروز 89 از اوایل اسفند امسال آغاز شود.

پیش‌فروش اینترنتی بلیت‌های نوروزیاز اول اسفند

معاون وزیر راه نیز در این جلسه با تاکید براین‌که بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده پیش‌‌فروش بلیت‌های نوروزی اتوبوس‌های بین‌شهری با تخفیف از اول تا هفتم اسفندماه از طریق اینترنت آغاز می‌شود، تصریح کرد: از مدیران فنی شرکت‌ها و پایانه‌ها خواسته‌ایم به اتوبوس‌های فاقد امکانات و ایمنی لازم اجازه تردد داده نشود.

شهریار افندی‌زاده با اشاره به مذاکرات صورت گرفته درباره معاینه فنی خودروهای سنگین نیز گفت: بر اساس مذاکراتی که با انجمن معاینه فنی خودروهای سنگین انجام شده، قرار است اتوبوس‌های بین‌شهری پیش از آغاز سفرهای نوروزی معاینه فنی شوند.

افندی‌زاده با اشاره به بررسی‌ یک‌هزار نقطه حادثه خیز جاده‌های کشور که در دستور کار سال جاری وزارت راه قرار داشته است، گفت: تاکنون 85 درصد کار انجام شده است و امیدواریم تا پایان سال تمام این یک‌هزار نقطه حادثه‌خیز مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

مرگ روزانه 77 نفر در نوروز

فرمانده پلیس راه کشور با اشاره به وقوع 305‌تصادف فوتی و 1437 تصادف جرحی برون‌شهری و 3738 تصادف جرحی درون شهری طی نوروز امسال گفت: بر اساس آمارهای پزشکی‌قانونی هر ساعت 2/3 نفر و روزانه 77 نفر در تصادفات نوروز امسال کشته شدند.

مشخص شدن نقاط حادثه‌خیز، توزیع واحدهای امداد خودرو، نصب تابلوهای نمایشگر متغیر، تعمیر دوربین‌های کنترلی و تقویت آمادگی شرکت‌های بار و مسافر برای خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران در نوروز 89 از جمله مواردی بود که سرهنگ علیرضا اسماعیلی بر آنها تاکید کرد.

بیمه‌های تکمیلی مقطعی در ایام نوروز

پیشنهاد ارائه بیمه‌های تکمیلی مقطعی از‌سوی شرکت‌های بیمه برای ایام نوروز از جمله مواردی بود که در جلسه هماهنگی طرح ترافیک نوروز 89 از سوی نماینده قوه قضاییه مطرح شد.

طباطبایی با بیان این‌که مشکل عمده قوه قضاییه افراد فاقد بیمه یا بیمه‌نامه ناقص است، پیشنهاد کرد با توجه به افزایش حجم سفرها در تعطیلات نوروزی از تردد رانندگان فاقد گواهینامه، بیمه و بیمه ناقص جلوگیری شود و از‌سوی دیگر شرکت‌های بیمه در این ایام بیمه‌های تکمیلی مقطعی در نظر بگیرند تا در صورت بروز حوادث از رانندگان و خانواده آنها حمایت شود.

به گفته نمایندگان اورژانس و هلال احمر، نوروز 89 تعداد پایگاه‌های اورژانس به 19‌پایگاه افزایش می‌یابد و همچنین گروه‌های عملیاتی سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز افزایش 100 درصدی خواهند داشت.

نماینده بیمه مرکزی نیز در این جلسه از آغاز پرداخت کامل سقف خسارات بدون کروکی مندرج در قانون از سال آینده خبر داد.

بارندگی در نوروز 89

نماینده سازمان هواشناسی کشور نیز در این جلسه پیش‌بینی کرد در تعطیلات نوروزی سال 89 از بارش‌های قابل توجهی برخوردار شویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها