ایبنا: علی‌اکبر اشعری، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و رئیس کمیته ملی حافظه جهانی، در حاشیه برگزاری کارگاه‌ بین‌‌‌المللی حافظه جهانی در ایران گفت: ‌اختلاف‌نظرهایی در برنامه حافظه جهانی برای ثبت آثار وجود دارد که همین مساله پیش‌بینی ما را برای ثبت آثار از جمله خمسه نظامی مشکل می‌کند.
کد خبر: ۳۰۷۸۰۷

یادداشت‌های روزانه فروغی زیر چاپ رفت

مهر: بخشی از یادداشت‌های روزانه محمدعلی فروغی برای نخستین بار در ایران منتشر می‌شود. فروغی این یادداشت‌ها را بین سال‌های 1321 و 1322 هجری شمسی و زمانی که در روزنامه «تربیت» کار می‌کرد، نوشته است. در میان 151 یادداشت روزانه فروغی اطلاعات ارزشمندی درباره زندگی فروغی‌ها و وضعیت فرهنگی و سیاسی ایران پیش از صدور فرمان مشروطیت به دست می‌آید. این یادداشت‌ها به اهتمام ایرج افشار در کتابی 400 صفحه‌ای گردآوری شده و از سوی انتشارات کتابخانه مجلس به زیر چاپ رفته است.

134 فعال قرآنی بیمه شدند

فارس: 134 نفر از فعالان قرآنی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند. کمیته خادمان قرآن کریم این مرکز در راستای حمایت و خدمت‌رسانی به فعالان عرصه قرآنی، 134 نفر از این افراد را زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داد. برهمین اساس تاکنون 134 پرونده از استان‌های خراسان رضوی، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، یزد، ایلام و مازندران مطابق آیین‌نامه تشخیص و به مرحله صدور مجوز رسیده است.

مجسمه «استاد معین» آماده نصب شد

فارس: مجسمه نیم‌تنه «استاد معین» آماده نصب شده است و بزودی در خیابان استادمعین جای می‌گیرد.

نیم‌تنه استاد معین را جعفر نجیبی ساخته است که بزودی کار نصب آن در ابتدای خیابان استادمعین انجام خواهد شد. نیم تنه استادمعین با ارتفاع یک متر و 20 سانتی‌متر و دو برابر اندازه طبیعی با گل ساخته و قالب‌گیری برنزی شده است که در بلوار استادمعین،‌ مقابل شهرداری منطقه 9 نصب می‌شود.

پایان داوری جایزه کتاب سال

مهر: داوری نهایی بیست و هفتمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از رشته‌ها به پایان رسید.

کار داوری حدود 19 هزار عنوان کتاب منتشر شده در سال 87 در دو مرحله تقریبا به پایان رسیده و تا فردا آثار برگزیده و شایسته تقدیر این جایزه در تمامی رشته‌ها مشخص می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها