مصرف ماهی ، احتمال زایمان‌های زودرس را کاهش می‌دهد

مصرف ماهی یک عامل موثر جهت کاهش احتمال زایمان زودرس و وزن کم نوزادان هنگام تولد است.
کد خبر: ۳۰۶۹۹۵

به گزارش ایسنا ، این مطالعه با هدف بررسی مصرف ماهی با اسید چرب امگا 3 بر میزان کاهش زایمان زودرس و کم وزنی نوزادان هنگام تولد توسط زیبا تقی‌زاده از دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران و جمعی از همکارانش انجام شد.

در این مطالعه، 1200 نفر که دارای ویژگی‌های ورود به مطالعه بودند، از طریق نمونه‌گیری مبتنی بر هدف انتخاب و از هفته 16 بارداری به طور آزادانه وارد مطالعه شدند.

یافته‌ها ارتباط آماری معناداری بین مصرف ماهی بیش از 3 بار در دوران بارداری با کاهش زایمان زودرس و افزایش وزن هنگام تولد نوزادان را نشان داد.

شناسایی عوامل خطرساز برای زایمان زودرس و وزن کم موقع تولد که زمینه‌ساز بیماری‌ها و عوارض نوزادی است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وزن زیاد موقع تولد در نوزادان و یا حاملگی‌های طولانی مدت در جوامعی که مصرف بالای ماهی با اسید چرب امگا 3 دارند، موید اثر این اسید چرب بر افزایش رشد و وزن جنین داخل رحم و در نتیجه کاهش میزان زایمان زودرس و کم وزنی نوزادان هنگام تولد است.

مصرف ماهی یک عامل موثر جهت کاهش احتمال زایمان زودرس و وزن کم هنگام تولد محسوب می‌شود لذا تدوین و ارائه برنامه‌های آموزشی تغذیه برای زنان باردار ضروری به نظر می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها