پس از تعطیلات ناخواسته و وقفه‌ای 15 روزه که مورد اعتراض اکثر مربیان واقع شد، لیگ نهم امروز و فردا هفته بیست و دوم خود را پشت سر میگذارد. هفته‌ای که به احتمال فراوان تیم‌های دارای ملی‌پوشان کلیدی به علت غیبت این نفرات در تمرینات و خستگی ناشی از 4 بازی در قطر و سنگاپور و پروازهای متعدد با دردسرهایی مواجه خواهند شد. البته ویژگی عمده این هفته حضور 4 سرمربی جدید روی نیمکت تیم‌هاست. فرهاد پورغلامی که در دوران قهر احمدزاده برای 2 بازی هدایت ملوان را به صورت موقت به عهده داشت، حالا با حکم سرمربیگری حضوری جدی‌تر روی نیمکت این تیم دارد، حسن آذرنیا هم بعد از رفتن به صنعت نفت آبادان یک صندلی این طرف‌تر می‌نشیند و به جای سرپرست نقش سرمربی تراکتورسازی را ایفا می‌کند، پرویز مظلومی که از مس کنار گذاشته شد، فقط چند هفته بیکاری را تحمل کرد تا حالا هدایت ابومسلم را به عهده بگیرد و نقش ناجی این تیم قعر جدولی را ایفا کند، ولی بی‌تردید پرسروصداترین سرمربی جدید کسی جز علی دایی نبود که پس از 9 ماه غیبت در عرصه مربیگری، دیروز روی نیمکت پرسپولیس نشست.
کد خبر: ۳۰۵۸۴۴

ملوان - مقاومت سپاسی
انتقام بازی رفت بدون احمدزاده

پس از شل کن، سفت کن‌های مکرر احمدزاده سرانجام باشگاه ملوان قید همکاری با سرمربی نسبتا موفق سال‌های اخیر خود را زد و فردا با هدایت دستیار او یعنی فرهاد پورغلامی پذیرای مقاومت خواهد بود. بی‌گمان پورغلامی در شروع کار خود، فضای بسیار دشواری را تجربه خواهد کرد چون جدا از محبوبیت زیاد احمدزاده در انزلی و سختی پرکردن جای خالی او روی نیمکت، تیم شیرازی هم حریف دندان گردی است که می‌تواند دردسرهای زیادی را برای تیم میزبان درست کند. هرچند شاگردان مهابادی هفته قبل در خانه مغلوب تیم قعر جدولی فولاد شدند، ولی آنها به‌رغم نداشتن ادعای آنچنانی هنوز از کسب سهمیه آسیایی ناامید نشده‌اند و با توجه به یک بازی عقب افتاده امیدوارند بتوانند یکی از نمایندگان ایران در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا باشند. آنها در عین حال در این مسابقه از اقبال مناسبی هم برخوردارند؛ چراکه جدا از مسائل مربوط به احمدزاده، ملوان فردا از حضور بابک پورغلامی و محمد رستمی به علت 3 اخطاره بودن محروم است ولی مهابادی نباید این نکته را فراموش کند که ملوان در 2 بازی قبلی که در غیاب احمدزاده قهر کرده برگزار کرد، با هدایت همین فرهاد پورغلامی4 امتیاز کسب کرده و در صورت ادامه روند نتیجه‌گیری‌های ملوان در غیاب احمدزاده، فردا هم روز سختی در انتظار زردپوشان شیرازی خواهد بود. بخصوص اگر ملوان به فکر جبران شکست سنگین دور رفت هم باشد.

بازی رفت

16/6/88 ورزشگاه حافظیه شیراز تماشاگر: 4000نفر

مقاومت 4 (شهرام گودرزی 4، محمدرضا پورمحمد 16 و 26، سعید چاه جویی 73)‌

ملوان صفر

استقلال اهواز - پاس
اهوازی‌ها از زیربار تحقیر خارج می‌شوند؟

پس از شکست تحقیرآمیز 5 بر صفر آن هم در خانه مقابل سپاهان، تعطیلات لیگ فرصت مناسبی بود تا عبدالمجید باقری‌نیا دوباره به بازسازی استقلال اهواز همت گمارد و حالا طرفداران این تیم که کم هم نیستند، منتظرند ببینند آیا تیمشان دوباره به جاده موفقیت برمی‌گردد و آن شکست فاجعه ‌بار را به فراموشی می‌سپارد یا خیر؟ البته بدون شک آنها کار دشواری دارند چون پاس همدان که از زمان حضور علی‌اصغر مدیرروستا روند حرکتی بهتری پیدا کرده و باز‌های قابل قبول‌تری به نمایش می‌گذارد هنوز نتوانسته با منطقه خطر فاصله مناسبی ایجاد کند و مسلما تیم همدانی برای رسیدن به این مهم می‌تواند فردا در اهواز بمب انگیزه باشد، اما اهوازی‌ها جدا از آشتی با تماشاگرانشان می‌توانند روی انگیزه جبران باخت بازی رفت هم حساب کنند، در این میان، باقری‌نیا که هیچ محرومی ندارد، امیدوار است کاپیتان خلاق تیمش یعنی میلاد میداوودی پس از غیبت 15 روزه در تمرینات به دلیل همراهی تیم ملی، از شرایط مناسبی برخوردار باشد و بتواند خیلی زود دوباره با همبازیانش هماهنگ شود. اما پاس همدان در این مسابقه صابر میرقربانی، مهاجم سریع و گلزن خود را به دلیل 3 اخطاره بودن در اختیار ندارد و مدیر روستا که خود یکی از گلزنان قهار لیگ بوده، باید جای خالی این مهاجم را به بهترین نحو ممکن پر کند تا تیمش در اهواز دچار مشکل نشود.

بازی رفت

13/6/88 ‌ ورزشگاه قدس همدان تماشاگر: 4000نفر

پاس 2 (امید خورچ 87، مجید غلام‌نژاد 90)‌

استقلال اهواز یک (عبدالهادی خنیفر 22)‌

سپاهان -‌ فولاد
همه عاشق فولاد هستند

بی‌تردید امیر قلعه‌نویی یکی از بزرگ‌ترین مخالفان تعطیلات لیگ بود، چرا که با 6 پیروزی پیاپی، تیم تحت هدایتش روی غلتک افتاده بود و این سکته خفیف در برگزاری منظم لیگ می‌تواند اثرات مخربی بر پیکره این تیم داشته باشد، بخصوص که 4 بازیکن اصلی آن یعنی رحمتی، عقیلی، حسینی و حاج صفی طی این مدت همراه تیم ملی بودند و مثل ابراهیم توره که به بهانه مرخصی رفت و مثل همیشه در بازگشت تاخیر داشت در چرخه تمرینات تیمی غایب بوده‌اند. البته قلعه‌نویی خوش اقبال است که سپاهان محروم و مصدوم خاصی ندارد و می‌تواند از تمام نفراتش در این میدان استفاده کند، درست برعکس تیم مهمان یعنی فولاد اهواز که برای این مسابقه 3 غایب سرشناس هم دارد. ایوب والی مدافع میانی فولاد به علت مصدومیت تا مدت‌ها نمی‌تواند برای تیمش بازی کند و جلال کاملی مفرد دیگر مدافع میانی به همراه ملادن بارتولوویچ مهاجم سرعتی فولاد هم به علت 3 اخطاره بودن اجازه همراهی تیم خود را در این میدان ندارند. با این حال مجید جلالی که غلامرضا رضایی را به علت همراهی تیم ملی به مدت 2 هفته و بختیار رحمانی و آرش افشین را به دلیل حضور در اردوی تیم امید برای یک هفته در اختیار نداشته است، باید به هر شکل ممکن امتیاز بگیرد؛ چراکه وضعیت خطیر این تیم در جدول رده‌بندی و احساس خطر سقوط چنین ضرورتی را برای قرمزهای اهوازی ایجاد کرده است و آنها باید هرچه سریع‌تر مکان شانزدهم خود در جدول رده‌بندی را ارتقا دهند. موردی که تحقق آن در این مسابقه می‌تواند نهایت آرزوی تعقیب‌کنندگان سپاهان باشد.

بازی رفت

16/6/88 ورزشگاه اختصاصی فولاد (اهواز)‌ تماشاگر: 2000 نفر

فولاد صفر

سپاهان صفر

مس - صبای قم
در آرزوی تداوم تحولات مثبت

دو تیمی که در پی تغییر سرمربیانشان به آرامش نسبی رسیده‌اند، فردا در کرمان پنجه در پنجه یکدیگر می‌اندازند. از یک طرف، لوکابوناچیچ می‌خواهد وجهه تخریب شده خود را بابت ناکامی در فولاد در فوتبال ایرانی احیا سازد و ثابت کند آن نتایج ضعیف یک اتفاق بوده و از طرف دیگر، رسول کربکندی هم خیلی دوست دارد تا 3 بازی بدون باخت و کسب 7 امتیاز در این بازی‌ها را همچنان ادامه دهد چون با نتایج قابل قبول اخیر صبا دوباره امیدوار شده تا بتواند در پایان لیگ نهم، سهمیه حضور در لیگ آسیایی سال آینده را کسب کند. در نقطه مقابل بوناچیچ هم می‌خواهد ضمن فاصله گرفتن از منطقه خطر، تیم خود را آرام‌آرام آماده حضور در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا کند. مسابقاتی که حدود 40 روز تا شروع آن مانده و کرمانی‌ها به رغم مشکلات مالی عدیده‌‌ای که از اول فصل دست از سرشان برنداشته، اصلا دوست ندارند که اولین فصل حضورشان در آسیا، مترادف با واژه‌هایی چون حقارت، فاجعه و ناکامی مطلق باشد.

اما آنها که پس از مدت‌ها، بیشتر یاران خود را از بند مصدومیت خلاص شده می‌بینند، امیدوارند که صبای قم در غیاب امیرحسین فشنگچی ملی‌پوش 3 اخطاره خود،‌ خیلی سرحال نباشد و در عین حال بابت جبران شکست خانگی دور رفت هم خیلی انگیزه نداشته باشد. البته صبایی‌ها، فریدون فضلی را هم به دلیل مصدومیت به همراه ندارند ولی کربکندی در خط حمله نگرانی خاصی ندارد.

بازی رفت

16/6/88 ورزشگاه یادگار امام قم تماشاگر: 300نفر

صبای قم یک (عباس محمدرضایی 3)‌

مس 3 (پیروز قربانی 59، فراز فاطمی 73، مهدی رجب‌زاده 90)‌

استیل آذین - راه‌آهن
نهایت آرامش در مقابل بحران

برای استیل‌ آذین به یکباره از در و دیوار بارید، از یکسو پرسپولیس سرمربی خود را انتخاب کرد تا شایعات درباره حضور حمید استیلی در این تیم فروکش کند و از سوی دیگر استیل آذین هم با یکی دو نتیجه خوب متوالی از بحران ناکامی خارج و دوباره وارد مسیر موفقیت شد و سرانجام با انتخاب فردی با تجربه و تحصیلکرده همچون دکتر محمدرضا زادمهر به عنوان سرپرست، بار دیگر آرامش به نیمکت این تیم برگشت تا فعلا آسمان آنها صاف و آفتابی باشد و این تیم تازه وارد لیگ برتر دوباره به رویاهای دستیابی به سهمیه آسیایی در اولین فصل حضورش در سطح اول فوتبال ایرانی فکر کند.

سکته خفیف تعطیلی لیگ می‌تواند اثرات مخربی بر پیکره سپاهان داشته باشد، بخصوص که 4 بازیکن اصلی آن طی این مدت همراه تیم ملی بوده‌اند

اما حکایت راه‌آهن کاملا بعکس است، چون اخراج ارنی برندتس هلندی هم افاقه نکرده و مهدی تارتار هم نتوانسته چاره کار تیم تحت مدیریت محمدحسن انصاری‌فرد شود و حالا باید دید آیا این تیم که با شکست‌های پی‌درپی به رده هفدهم جدول سقوط کرده و خطر سقوط به دسته اول را با تمام وجود حس می‌کند، ‌توانسته از فرصت تعطیلات لیگ استفاده بهینه و نسبت به بازسازی خود اقدام کند یا اوضاع مثل قبل خراب خواهد بود؟ از بخت بد راه‌آهن،‌ علی‌ کریمی ستاره بی‌چون و چرای استیل آذین هم ثابت کرده که اصلا قصد افول و عقب‌نشینی ندارد و می‌خواهد پس از خداحافظی از تیم ملی با عنوان آقای گلی به این فصل از فوتبال خود پایان دهد؛ عنوانی که دستیابی به آن می‌تواند مزیت‌های زیادی برای تیم قرمز‌پوش تهرانی در بر داشته باشد.

بازی رفت

16/6/88 ورزشگاه شهید دستگردی تهران تماشاگر: 2000 نفر

راه‌آهن یک (فرید عابدی 89)‌

استیل آذین یک (علی کریمی 21)‌

تراکتورسازی - پیکان
در انتظار اتمسفر جدید تبریز

با جدایی عجیب، غیر مترقبه و البته پر سر و صدای فراز کمالوند از تراکتورسازی،‌ حالا این تیم پرطرفدار تبریزی که تماشاگرانش رکوردهای تاریخ لیگ را درباره تعداد زیاد خود شکسته‌اند، در ورزشگاه یادگار امامره‌ این شهر پذیرای پیکان قزوین خواهد بود؛ تیمی که با مجموعه‌ای کاملا متوسط و با هدایت حمید درخشان فقط به خاطر تفاضل گل کمتر زیردست پرسپولیس در مکان چهارم جدول رده‌بندی ایستاده است. پیکان که با استفاده از تعطیلات غیرمترقبه لیگ برتر، فرصت هماهنگی بیشتری با نفرات خارجی جدید خود پیدا کرده است، فردا در حالی بدون محروم و مصدوم به مصاف تراکتورسازی بحران‌زده می‌رود که تیم میزبان جدا از مشکل ایجاد شده در کادر فنی‌اش از حضور کاپیتان محمد نصرتی و همچنین امیر محبی به دلیل3 اخطاره بودن محروم است و در عین حال با وجود جدایی کمالوند هنوز نمی‌تواند از عرفان اولروم،‌ مهاجم نیجریه‌‌‌ای‌اش استفاده کند و حسن آذرنیا در این شرایط باید به جای سرپرستی، این بار مسوولیت فنی تیم را در این میدان به عهده داشته باشد. البته اگر تراکتورسازان توانسته باشند بر اتمسفر داخلی خود مسلط شوند، مسلما با انگیزه انتقام شکست دور رفت می‌توانند برای پیکان دردسر درست کنند.

بازی رفت

16/6/88 ورزشگاه شهید رجایی قزوین تماشاگر: هزار نفر

پیکان یک (ایمان رزاقی‌راد 4)‌

تراکتورسازی صفر

ابومسلم - شاهین بوشهر
پرویزخان مقابل جناب سرهنگ

سرانجام پس از 3 باخت پی‌درپی و مشکلات ناشی از منشور اخلاقی، ابومسلمی‌ها نتوانستند با فرهاد کاظمی ادامه دهند و با استفاده از بیکار شدن پرویز مظلومی، بسرعت سرمربی اسبق خود را دوباره به کار گرفتند تا بلکه پرویزخان بتواند بحران نتیجه‌گیری تیم مشهدی را حل کند و این تیم را از قعر جدول و خطر سقوط رهایی بخشد. تعطیلات لیگ هم فرصت مناسبی بود تا مظلومی بتواند اهداف و برنامه‌های تاکتیکی‌ خود را در جمع سیاه جامگان مشهدی جا بیندازد. در مقابل، شاهین بوشهر که در آستانه تعطیلات و پس از هفته‌ها نباختن، مقابل استیل‌ آذین یک شکست خانگی را متحمل شد، حالا محمود یاوری،‌ کهنه‌سوار مربیان ایرانی قصد دارد هرچه سریع‌تر شکل نتیجه‌گیری تیم خود را عوض کند تا شاهین به باخت عادت نکند. البته امتیاز‌گیری شاهین در این میدان هم با توجه به حفظ فاصله این تیم با قعر جدول می‌تواند نتیجه‌ مناسبی برای نماینده بوشهری باشد.

آن‌گونه که از خبرها برمی‌آید، پرویز مظلومی قصد دارد با توجه به بضاعت موجود تیمش، تغییر تاکتیک داده و ابومسلم را با شیوه 2 - 5 - ‌3 و دفاع مثلثی روانه میدان کند؛ کاری که به ظاهر خطری زیاد به خاطر کهنه بودن این سیستم دارد،‌ ولی تجربه نشان داده است که 2 - 5 - 3 در فوتبال ایرانی جواب می‌دهد. 2 تیم در بازی فردا محروم سرشناسی ندارند.

بازی رفت

13/6/88 ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر تماشاگر: 20 هزار نفر

شاهین بوشهر یک (بهادر عبدی 52)‌

ابومسلم یک (رضا ناصحی 68)‌

سایپا - استقلال
حاشیه کمتر ، آرامش بیشتر

استقلال که در هفته‌های آخر قبل از تعطیلات به هیچ عنوان آن تیم مقتدر و کم اشتباه آغاز فصل نبود، می‌تواند از هفته بیست و دوم دوره جدیدی از فعالیت خود را در لیگ نهم شروع کند به شرطی که از فرصت پیش‌آمده بخوبی استفاده و نقاط ضعف خود را برطرف کند. البته با رای کمیته استیناف باشگاه مبنی بربازگشت حسین کاظمی و سیاوش اکبرپور به تمرینات، بخش عمده‌ای از حاشیه‌های اطراف این تیم فروکش کرده و مرفاوی می‌تواند با آرامش بیشتری شاگردانش را به میدان بفرستد. البته او قرار نیست در این مسابقه که کیانوش رحمتی 3 اخطاره را هم به همراه ندارد از بخشوده‌شدگان تیمش استفاده کند، ولی به هر حال می‌توان امیدوار بود که آبی‌ها با فروکش کردن موارد حاشیه‌ای، نمایش بهتری از خود ارائه کنند. در مقابل، سایپا هم تیمی است که همیشه و در هر شرایطی مقابل استقلال دردسرساز بوده و این بار هم با هدایت مایلی کهن دوست دارد ضمن حفظ سنت قدیمی خود، به وضعیتش در جدول رده‌بندی هم سروسامان دهد. هر دو تیم نفرات ملی‌پوشی چون وحید طالب‌لو و خسرو حیدری در استقلال و کریم انصاری‌فرد (سایپا)‌ را داشته‌اند که طی 2 هفته گذشته با تیم تمرین نکرده‌‌اند، ولی با این حال و حداقل در جمع استقلالی‌ها با توجه به کمبود بازیکن به نظر نمی‌رسد مرفاوی ریسک نیمکت‌نشین کردن ملی‌ پوشانش را به جان بخرد بویژه این که محمد محمدی، ‌دروازه‌بان دوم استقلال هم در دیدار دوستانه با تیم امید دوباره مصدوم شده است. آیا سایپا می‌تواند بابت شکست تلخ در وقت‌های تلف شده در دور رفت، از آبی‌های تهرانی انتقام بگیرد؟

بازی رفت

16/6/88 ورزشگاه آزادی تهران تماشاگر: 30 هزارنفر

استقلال 2 (هاشمی بیگ‌زاده 77، آرش برهانی 4 + 90)‌

سایپا یک (ابراهیم صادقی 78)‌

آرش رستم‌نمدی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها