گروه سلامت: مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا در گزارش جدیدی اعلام کرد: هنوز نرخ ابتلا به بیماری‌های مقاربتی و عفونت‌های جنسی بویژه در بین نوجوانان در آمریکا بالاست. به گزارش ایسنا، مطالعات و ارزیابی‌های دقیق‌تر نشان داده است که نرخ ابتلا به این بیماری‌ها تا حدودی افزایش یافته است.
کد خبر: ۳۰۱۰۱۴

مقامات بهداشتی آمریکا در این گزارش تاکید کردند که افزایش شیوع این بیماری‌ها ادامه دارد و عفونت کلامیدیا هنوز بالاترین نرخ مبتلایان را در سال 2008 داشته است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته 2/1 میلیون مورد جدید ابتلا به عفونت کلامیدیا گزارش شده که گاهی اوقات یک عفونت بدون علائم است و می‌تواند منجر به نازایی در زنان شود.

گفتنی است، این رقم بالاترین آمار مبتلایان به این بیماری است که تاکنون گزارش شده و آمار قبلی 1/1 میلیون مورد در سال 2007 بوده است.

دکتر جان ام. داگلاس، پژوهشگر مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا در این گزارش خاطرنشان کرد که علت افزایش آمار احتمالا محاسبه و مطالعه بهتر و دقیق‌تر روی این بیماری بوده است. از سوی دیگر این گزارش نشان می‌دهد سفلیس، یکی دیگر از عفونت‌های مقاربتی که حدود 10 سال پیش در مرز ریشه‌کنی قرار داشت، اخیرا دوباره رو به افزایش گذاشته است.

به گفته کارشناسان، نرخ ابتلا به سفلیس که مسری‌ترین نوع بیماری‌های مقاربتی است به حدود 13 هزار و 500 مورد رسیده در حالی که سال قبل این رقم 11 هزار و 500 مورد ابتلا بوده است.

مقامات بهداشتی آمریکا معتقدند که برخلاف کلامیدیا موارد ابتلا به سفلیس واقعا در حال افزایش است.

نرخ ابتلا به سفلیس بین مردان همجنس‌باز و دوجنسیتی بیشتر است. داگلاس که ریاست بخش پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی در مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا را عهده‌دار است، ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد: بیماری سفلیس اگر درمان نشود، کشنده است اما کلامیدیا، جان بیماران مبتلا را تهدید نمی‌کند. یکی دیگر از این گروه بیماری‌ها سوزاک است که این عفونت نیز کشنده نیست. به نظر می‌رسد سوزاک در سال‌های اخیر روبه کاهش است.آمارها نشان می‌دهد در سال 2008 حدود 337 هزار نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که در سال قبل از آن، شمار مبتلایان به سوزاک 356 هزار نفر محاسبه شده بود.

طبق گزارش این مرکز، دختران 15 تا 19 سال آمریکایی بیشترین آمار مبتلایان به کلامیدیا و سوزاک را تشکیل می‌دهند و به این ترتیب بیش از یک چهارم کل مبتلایان به این 2 بیماری در این گروه دیده می‌شود. اما به طور کلی نرخ ابتلا به این بیماری‌ها در این گروه سنی بیشتر از سایر گروه‌ها دیده می‌شود و به همین خاطر توصیه‌های بهداشتی دولت بر آزمایش روی زنان 25 ساله و جوانتر متمرکز شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها