گرمای منازل ‌هامبورگ با زباله‌های ناپل

یک شرکت آلمانی از زباله های معروف شهر ناپل که به یک معضل دولتی ایتالیا مبدل شده بود در تولید انرژی پاک و تامین برق و گرمای 18 هزار خانواده در بندر هامبورگ بهره گرفت.
کد خبر: ۲۹۹۶۴۲

در زمستان 2008 - 2007 در شهر ناپل ایتالیا بیش از 20 میلیون تن زباله انباشته شد و این شهر را به یکی از خبرسازترین سوژه های سال تبدیل کرد.

پس از مدت چند ماه یک شرکت آلمانی اقدام به جمع آوری این زباله ها و انتقال آنها به آلمان کرد. اکنون به نظر می رسد این زباله ها که به معضلی بزرگ برای ناپل تبدیل شده بودند برای شهر بسیار سردی چون هامبورگ نعمتی بزرگ به شمار می روند.

به طوری که شرکت Stadtreinigung Hamburg که مسئول جمع آوری، بازیافت و سوزاندن زباله های این شهر است با استفاده از زباله های ناپل گرما و انرژی 18 هزار خانواده هامبورگی را تامین می کند.

برای تامین این میزان انرژی به سوزاندن 21 هزار تن زباله در هفته نیاز است که بیشتر این زباله ها را ناپل تامین می کند.

مقامات این شرکت توضیح دادند: "از سال 1989 ما شروع به تبدیل کوره های زباله سوزی خود به مراکزی پاک برای تولید انرژی کردیم. این انرژی می تواند برای گرم کردن خانه ها و تولید برق شهری مورد استفاده قرار گیرد اما به خوبی به یاد می آوریم زمانی که اولین محموله 20 هزار تنی زباله ها از ناپل به هامبورگ رسیدند مطمئن شدیم که به یک منبع بسیار خوب برای تولید انرژی رسیده ایم."

براساس گزارش لارپوبلیکا، این مقامات افزودند: "انتشار دی اکسید کربن از نیروگاههای ما تقریبا در حد صفر است چرا که ما تنها زباله های مواد آلی را می سوزانیم. کوره های زباله سوزی ما سالانه حدود یک میلیارد و 300 میلیون کیلووات بر ساعت انرژی تولید می کنند."

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها