مرد شیاد، زائران را در مرز رها کرد و متواری شد

فردی که پس از دریافت وجه نقد و گذرنامه مسافران عتبات عالیات، به بهانه‌های واهی زائران را کنار مرز خسروی رها می‌کرد، با تلاش ماموران پلیس آگاهی ورامین در استان تهران دستگیر و روانه زندان شد.
کد خبر: ۲۹۹۳۵۵

سرهنگ مهدی یارندی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تهران با اعلام این خبر گفت: جمعی از زائران عتبات عالیات پس از پرداخت مبالغی وجه نقد و گذرنامه خود به شخصی به نام محسن ‌- الف قصد عزیمت به کربلا را داشتند، اما پس از مدتی فرد مورد نظر به بهانه‌های مختلف از جمله مفقود شدن گذرنامه‌ها خلف وعده کرده و حتی از بازپرداخت وجه نقد پرداختی زائران و مدارک آنان خودداری می‌کند.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی ورامین پس از دریافت گزارش‌های متعدد، فرد مورد نظر را دستگیر کردند.

یارندی اظهار کرد: متهم دستگیرشده در بازجویی‌ها دلیل بدقولی خود را بدهی به آژانس مسافرتی عنوان کرد و گفت: مدیریت آژانس به همین علت از صدور ویزا خودداری و گذرنامه‌ها را نزد خود به امانت نگه داشته، اما پس از مدتی که مراجعه کردم، متوجه شدم اکثر گذرنامه‌ها مفقود شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تهران تصریح کرد: ماموران پس از شنیدن اظهارات متهم، در حال رسیدگی به پرونده بودند که شخص دیگری به پلیس مراجعه و از متهم دستگیرشده به علت کلاهبرداری شکایت کرد که مشخص شد متهم دستگیرشده مدتی قبل تعدادی از مسافران را به قصد اعزام به عتبات عالیات به مرز خسروی برده، ولی در آنجا به بهانه این‌که تعدادی از گذرنامه‌ها در تهران جامانده، مسافران را کنار مرز رها کرده است، بنابراین با توجه به اظهارات شاکیان، متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی و از آن طریق با قرار قانونی روانه زندان شد.

این مقام مسوول در پلیس استان تهران از شهروندان درخواست کرد برای اعزام به مکان‌های زیارتی، مدارک خود را تحویل کاروان‌های مورد تایید سازمان حج و زیارت قرار دهند و در صورت بروز مشکل، موضوع را بلافاصله به پلیس 110 و بازرسان مربوطه اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها