سارق،‌ موتورسیکلت‌های مسروقه را به دوستانش می‌فروخت

پسر 17 ساله‌ای که با سرقت موتورسیکلت‌های شهروندان تهرانی آنها را به دوستان خود می‌فروخت، در آخرین سرقت ناکام ماند و دستگیر شد.
کد خبر: ۲۹۹۳۴۱

سرهنگ رهبریان، معاون اداره سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران درخصوص این پرونده به «جام‌جم» گفت: اوایل خرداد امسال مردی به اداره آگاهی تهران مراجعه کرد و از به سرقت رفتن موتورسیکلتش خبر داد.

مرد شاکی در اظهاراتش به پلیس گفت: پیک موتوری یکی از پیتزافروشی‌های تهران هستم. روز حادثه موتورسیکلتم را در خیابان پارک کردم تا سفارش پیتزا را تحویل بگیرم، اما وقتی بازگشتم متوجه سرقت موتورسیکلتم شدم.

پس از این شکایت، افراد دیگری هم به مرکز پلیس مراجعه و شکایت‌های مشابهی را ارائه کردند.

در حالی که جستجوی پلیس برای شناسایی سارق فراری ادامه داشت، بیستم آبان امسال، مردی به کلانتری 109 بهارستان مراجعه و بیان کرد، پسر نوجوانی موتورسیکلتم را دزدید و فرار کرد و موفق نشدم سد راه او شوم.

با اطلاعاتی که این مرد در اختیار ماموران قرار داد، ماموران کلانتری بهارستان جستجو برای یافتن نوجوان سارق را آغاز کردند تا این‌که پس از تعقیب و گریز، وی را در یکی از محله‌های شرق تهران دستگیر کردند.

با انتقال این متهم به اداره هفتم آگاهی تهران، وی مورد بازجویی قرار گرفت و هرگونه سرقت را انکار کرد تا عاقبت چند روز قبل به 16 مورد سرقت موتورسیکلت اعتراف کرد.

اعتراف به 16 فقره سرقت

سارق 17 ساله در اظهاراتش به پلیس گفت: از چند ماه قبل در حوالی پارک ملت، مناطق شرق و جنوب شرق تهران می‌گشتم و موتورسیکلت‌هایی را که مقابل مغازه‌ها، رستوران‌ها و کوچه‌های خلوت پارک شده بود شناسایی می‌کردم. سپس در یک فرصت مناسب آنها  را به سرقت می‌بردم و با رفتن نزد دوستانم و انجام حرکات نمایشی با موتورسیکلت‌های مسروقه، آنها را تشویق به خرید و بابت هر موتورسیکلت 15000 تومان از دوستانم دریافت می‌کردم.

وی افزود: تاکنون 5 موتورسیکلت را به این طریق فروخته‌ام و قطعات یکی از موتورسیکلت‌ها را با موتورسیکلت خودم تعویض کرده‌ام و بقیه را به خاطر نداشتن بنزین یا نقص فنی، در خیابان رها کردم. با این سرقت‌ها هم تفریح می‌کردم و هم پولی به دست می‌آوردم. در بررسی از سوابق کیفری این متهم معلوم شد او چندی قبل هم به خاطر سرقت موتورسیکلت دستگیر شده و چندماهی را در کانون اصلاح و تربیت گذرانده است.

بنا بر این گزارش، برای نوجوان سارق از سوی بازپرس شعبه یکم دادسرای جرایم اطفال قرار قانونی صادر شد و تحقیقات از وی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها