با نزدیک شدن به بهمن ماه

بازار جشنواره‌های هنری فجر داغ می‌شود

گروه فرهنگ و هنر: با نزدیک شدن به بهمن ماه، خبرهای بیشتری درباره جشنواره‌های موسیقی و تئاتر فجر منتشر می‌شود و به تدریج تب و تاب این 2 رویداد هنری اوج می‌گیرد. محمدحسین پارسایی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی، ماه گذشته در یک نشست خبری بخش‌های مختلف این دوره از جشنواره تئاتر فجر را معرفی کرد. از سوی دیگر شورای سیاست‌گذاری جشنواره موسیقی فجر هم تاکنون چند نشست برگزار و اخباری را در این زمینه منتشر کرده است.
کد خبر: ۲۹۹۲۹۴

200 گروه متقاضی موسیقی فجر

با اتمام زمان نام نویسی گروه‌های متقاضی شرکت در بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، نزدیک به 200 گروه موسیقی داخلی و خارجی متقاضی حضور در این رویداد هنری شده‌اند.

به گزارش کمیته روابط عمومی این جشنواره، هنرمندان و گروه‌های داخلی موسیقی برای شرکت در رشته‌های موسیقی سنتی، کلاسیک، نواحی، پاپ، ارکسترال، آواز جمعی و آهنگسازی نام نویسی و تعدادی از گروه‌های خارجی هم برای حضور در تهران اعلام آمادگی کرده‌اند.

از سوی دیگر، دیروز مدیر کل دفتر موسیقی ارشاد از استقبال گروه‌های هنری کشورهای عضو اکو برای حضور در جشنواره فجرخبر داد.

محمد علی خبری با بیان این مطلب افزود: شناساندن امکانات و هنر موسیقی کشورهای عضو اکو و ایجاد تعامل در این حوزه موجب نزدیکی بیشتر این کشورها در عرصه‌های فرهنگ و هنر خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره موسیقی فجر، وی به جایگاه و مشترکات فرهنگی هنری میان کشورهای عضو اکو اشاره کرد و ادامه داد: حضور گروه‌های موسیقی این کشورها در جشنواره فجر زمینه‌های تعامل سازنده‌ای میان ایران و دیگر کشورهای عضو اکو و گسترش و تقویت اشتراکات میان این ملت‌ها به خصوص در حوزه هنر را درپی خواهد داشت.

خبری همچنین ارائه مقاله در حوزه هنر و موسیقی کشورهای عضو اکو را مثبت ارزیابی و تاکید کرد: برگزاری قوی و علمی بخش پژوهش جشنواره، شناسایی و پذیرش گونه‌های موسیقی کشورهای منطقه از سوی مخاطبان و فعالان عرصه موسیقی و همچنین رصد کردن مخاطبان و سلایق آنها را در پی خواهد داشت که این می‌تواند در برنامه‌ریزی و سیاستگذاری‌های درازمدت در این حوزه نیز تأثیر بسزایی داشته باشد.

بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر 7 تا 14 اسفندماه در 4 گونه موسیقی سنتی، کلاسیک، نواحی و پاپ برگزار می‌شود.

آثار راه یافته به بخش تجربه‌های نو تئاتر فجر

همچنین خبر می‌رسد که شورای عالی انتخاب جشنواره بین‌المللی جشنواره تئاتر فجر، آثار منتخب بخش تجربه‌های نو را اعلام کرد.

«اتللو» با کارگردانی عاطفه تهرانی، «باغ مرگ» از سیامک احصایی، «ساعت صفر» کار آتیلا پسیانی، «11:11» با کارگردانی مشترک حسن برزگر و رکسانا بهرام، «تنها سگ اولی می‌داند چرا پارس می‌کند مکبث» از ابراهیم پشت‌کوهی و «شام آخر» کار احمد سلیمانی نمایش‌های راه یافته به بخش تجربه‌های نو جشنواره امسال هستند.

بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر از 2 تا 11 بهمن ماه برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها