چهار گوشه ورزش

اداره فدراسیون‌ها نباید قائم به فرد باشد

جام‌جم: «این شاید آخرین کنفرانس مطبوعاتی من پس از 60 ماه حضور در فدراسیون شطرنج باشد.» محمدابراهیم مداحی، صحبت با خبرنگاران را با این جمله آغاز کرد تا شایعه قرار داشتن او در صف تغییرات گسترده روسای فدراسیون‌های ورزشیبه ذهن هر شنونده‌ای متبادر شود. اتفاقا خود مداحی در زمره منتقدان سعیدلو بابت تصمیمات اخیر رئیس سازمان تربیت بدنی در برکناری روسای فدراسیون‌های ورزشی قرار دارد و می‌گوید باید در یک اقدام انقلابی حساب مشاغل سیاسی را از مشاغل تخصصی و فنی جدا کرد: «نباید مشاغل فنی تحت تاثیر اتفاقات سیاسی قرار بگیرد، چراکه در این‌صورت نه تنها عزل و نصب‌ها بار علمی‌اش را از دست می‌دهد و شخصی می‌شود، بلکه ثبات مدیریتی نیز از بین خواهد رفت.»مداحی در عین حال معتقد است نباید سیستم اداره فدراسیون‌های ورزشی قائم به فرد باشد تا با رفتن رئیس یک فدراسیون، کارهای آن مختل شود: «این همان سیستمی است که ما در این 5 سال در فدراسیون شطرنج آن را پیاده کرده‌ایم. از این رو ماندن یا رفتن من هیچ تاثیری در امور این رشته ورزشی نخواهد گذاشت.»
کد خبر: ۲۹۸۲۸۲

مداحی که دل پری از تفکرات حاکم بر ورزش کشور و همین‌طور کاستی‌های موجود دارد، حرف‌هایش را این‌گونه ادامه می‌دهد: «زمانی که رئیس فدراسیون شطرنج شدم، یکی از مسوولان سازمان تربیت بدنی از من سوال کرد که آیا می‌توانم سالانه یک میلیارد برای ورزش در آمدزایی کنم یا خیر؟! من هم در پاسخ گفتم اگر دنبال چنین چیزی بودید، پست ریاست فدراسیون را به مزایده می‌گذاشتید تا شاید کسی پیدا شود 2 میلیارد به شما سود بدهد؟ بودجه‌ای که در سال 87 در اختیار ما قرار دادند فقط 450 میلیون تومان بود، حال آن‌که هزینه تقویم سالانه ما چیزی در حدود 2/1 میلیارد تومان است.»رئیس فدراسیون شطرنج صحبت‌هایش را با این جمله که با تصمیم مجمع بر سر کار آمده و استعفایش را نیز باید مجمع بپذیرد، به این نشست خبری پایان داد.

اخراج قهرمان طلایی پارالمپیک پکن

ایسنا: محمد خالقی، دارنده‌ مدال‌ طلای والیبال نشسته پارالمپیک 2008 پکن و جهانی 2008 مصر از کارش در اداره تربیت‌بدنی ورامین اخراج شد. وی در این زمینه گفت: بعد از تغییر در ریاست اداره تربیت بدنی ورامین، چند نیروی جدید به اداره اضافه و بعد از آن اعلام شد من نیروی مازاد هستم. مسوولان تربیت‌بدنی ورامین بدون پرداخت حق و حقوقم، مرا از کار برکنار کردند و 6 ماه است حقوق دریافت نکرده‌ام.خالقی با اشاره به پیگیری‌هایش در این باره گفت: اخیرا برای رئیس‌جمهور نامه نوشتم و رئیس‌جمهور هم درخواست پیگیری وضعیت شغلی مرا به سراجی مدیرکل دفتر سعیدلو ارجاع داد. سراجی هم به افتخاری نامه زده و من هنوز هیچ نتیجه‌ای از سرپرست جدید تهران نگرفته‌ام.

تیم یک نفره جودوی ایران در جام کانو

ایسنا: تیم یکنفره جودوی ایران برای حضور در مسابقات جیگاروکانو راهی ژاپن می‌شود.

وحید سرلک، ملی‌پوش وزن 60 -‌ کیلوگرم کشورمان به دعوت ژاپنی‌ها همراه سید محمود میران (سرمربی تیم ملی) سه‌شنبه 17 آذر ماه راهی این کشور می‌شود تا در پیکارهای جیگاروکانو که همه‌ساله برگزار می‌شود، حاضر شود. این رقابت‌ها روز جمعه20 آذرماه پیگیری می‌شود و پس از آن، 23 آذر به مدت 3 روز نفرات شرکت‌کننده در اردوی مشترک حاضر می‌شوند.

دبیر فدراسیون شنا استعفا کرد

جام‌جم: علیرضا رمضانی دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو که همراه محمد علی‌آبادی نایب‌رئیس فدراسیون استعفا کرده است، درباره کناره‌گیری خود گفت: استعفانامه‌ام را زمان حضور وحید مرادی در فدراسیون ارائه کرده بودم. 4 ماه است که به عنوان رئیس دانشکده‌ تربیت بدنی دانشگاه شهید رجایی انتخاب شده‌ام و از آنجا که نگران بودم به کارهایم در فدراسیون نرسم، استعفا کردم.

وی با انتقاد از شیوه‌ تغییر روسای فدراسیون‌ها افزود: برنامه‌ای که فدراسیون به مسوولان سازمان تربیت‌بدنی در بخش‌های مختلف ارائه کرده بود، برنامه‌ مناسبی بود، اما روش مسوولان سازمان برای تغییر روسای فدراسیون‌ها روش مناسبی نیست و امیدوارم این تغییر به صورت فنی و در مجمع فدراسیون انجام شود.

نوشدارو پس از مرگ سهراب

جام‌جم: در شرایطی که فدراسیون وزنه برداری در آستانه تغییر و تحول قرار دارد و صحبت از آن است که برای فدراسیون، سرپرستی جدید تعیین می‌شود، بهرام افشارزاده رئیس فدراسیون عباس نجاتی قهرمان اسبق وزنه‌برداری را به عنوان مشاور امور تیم‌های ملی وزنه‌برداری منصوب کرد.

گویا به دنبال نتایج ضعیف تیم ملی بزرگسالان در مسابقات جهانی گویانگ کره جنوبی، افشارزاده تازه یادش افتاده که باید مشاوری برای خود در کنار تیم‌های ملی داشته باشد تا اطلاعات درست و دقیقی در اختیارش قرار گیرد. نمی‌خواهیم بگوییم نوشدارو پس از مرگ سهراب، اما یقینا این حکم در شرایط حاضر کمی تامل برانگیز است، بویژه این‌که افشارزاده که در عین حال، مسوولیت دبیر کلی کمیته ملی المپیک را دارد، مطمئن است طی روزهای آتی، سرپرست جدیدی جایش را در وزنه برداری خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها