مدیرمسوول «جام‌جم» تاکید کرد:

افزایش امنیت شغلی خبرنگاران با اصلاح قانون مطبوعات

گروه جامعه: مدیرمسوول روزنامه جام‌جم گفت: اصلاح قانون مطبوعات در بخش مربوط به تعطیلی روزنامه‌ها، امنیت شغلی خبرنگاران را افزایش می‌دهد. بیژن مقدم در گفتگو با فارس، درباره علل پایین بودن امنیت شغلی خبرنگاران گفت: بخشی از این موضوع به ضعف‌های خود مطبوعات برمی‌گردد؛ برخی افراد مجوز نشریه می‌گیرند و با سرمایه‌گذاری آغاز به کار می‌کنند. آنها به طور طبیعی نیرو می‌گیرند و با گذر زمان احساس می‌کنند صاحب شغل و موقعیتی شده‌اند، اما زمانی که مسائل و مشکلات مالی به روزنامه فشار می‌آورد، تصمیم می‌گیرند روزنامه را تعطیل کنند.
کد خبر: ۲۹۷۹۵۶

وی اظهار کرد: لذا وقتی این قبیل نشریات تعطیل می‌شوند، متعاقبا عده‌ای بیکار خواهند شد که این امر یکی از علل پایین بودن امنیت شغلی خبرنگاران است.مقدم با اشاره به دیگر علل پایین بودن امنیت شغلی روزنامه‌نگاران ادامه داد: همچنین تعطیلی‌هایی که از طریق هیات نظارت بر مطبوعات و احیانا دستگاه‌های قضایی صورت می‌گیرد نیز از جمله این علل است.وی تصریح کرد: این علت نیز از تعطیلی‌هایی است که بالاخره به بخش زیادی از افرادی که در چرخه تولید و انتشار روزنامه فعال بوده و الزاما روزنامه‌نگار نیستند، آسیب می‌زند و باعث می‌شود آنها شغل خود را از دست بدهند یا حداقل تا مدتی که بحث توقیف نشریه‌شان مطرح است، بلاتکلیف رها شوند.

مدیرمسوول روزنامه جام‌جم درباره راهکارهای افزایش امنیت شغلی روزنامه‌نگاران گفت: یکی از را‌ه‌حل‌های مهم این امر، اصلاح قوانین بویژه در بخشی است که مربوط به تعطیلی روزنامه‌ها می‌شود. این قسمت نیاز به اصلاح دارد و باید قوانین سختگیرانه‌ای وجود داشته باشد تا براحتی روزنامه‌ای که سرنوشت ده‌ها و صدها نفر از نظر اقتصادی و روانی به آن‌ وابسته است، به تعطیلی کشیده نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها