10 بار اعدام مجازات قاتل سریالی زنان کرج

گروه حوادث: قاتل سریالی زنان کرجی که به اتهام قتل 10‌زن و دختر جوان در بازداشت به سر می‌برد، روز گذشته همراه همسرش به شعبه 71 دادگاه کیفری تهران انتقال یافت و پس از محاکمه به 10 مرتبه اعدام و همسر وی نیز به 7 سال حبس محکوم شد. به گزارش «جام‌جم»، 22 بهمن ماه سال 86، مردی هنگام بازگشت به خانه‌اش در فاز چهارم مهرشهر کرج، متوجه جسد ملحفه‌پیچ شده زنی جوان شد و بلافاصله با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و موضوع را اطلاع داد. پس از این تماس مردمی، کارآگاهان جنایی آگاهی تهران به محل حادثه اعزام و در بررسی محل حادثه متوجه شدند زن جوان بر اثر خفگی به قتل رسیده و قبل از مرگ، مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.با انتقال جسد زن ناشناس به پزشکی قانونی، جستجو برای تشخیص هویت وی آغاز شد که در ادامه تحقیقات، کارآگاهان پی بردند مقتول چند روز قبل پس از خروج از خانه‌اش در یکی از محله‌های کرج ناپدید شده بود.
کد خبر: ۲۹۷۷۸۱

در حالی که تحقیقات برای یافتن عامل جنایت ادامه داشت، 23 بهمن‌ماه همان سال ماموران جسد زن دیگری را حوالی جاده هشتگرد پیدا کردند که به همین شیوه به قتل رسیده بود. تحقیقات روی این دو پرونده ادامه داشت تا این که 29 فروردین ماه سال 87، جسد دیگری در جاده قزلحصار کرج کشف شد.

در جستجوی قاتل سریالی

با وقوع این حادثه، کارآگاهان به یقین رسیدند که در برابر یک قاتل سریالی قرار گرفته‌اند که به دلایلی مرموز دست به جنایت می‌زند. هنوز پرونده این 4 جنایت رازگشایی نشده بود که قتل 3 زن و دختر جوان دیگر در روزهای نهم و بیست‌وچهارم اردیبهشت‌ماه سال گذشته و هشتم خرداد ماه سال 87 در کمالشهر کرج، جاده قزلحصار و پس از آن 2 جنایت دیگر در 27 خردادماه سال 87 و دوم تیرماه همان سال رقم خورد.

شواهد و قرائن پلیس حکایت می‌کرد، این 8 زن و دختر جوان به یک شیوه به قتل رسیده‌اند و عامل جنایت پس از آزار و اذیت و سرقت اموال آنها، اجساد قربانیان را ملحفه‌پیچ و رها کرده است. به این ترتیب، کارآگاهان جنایی آگاهی استان تهران، به گمان این که عامل قتل‌ها یک متهم سابقه‌دار است و اقدام به قتل‌های سریالی می‌کند به بررسی سوابق کیفری افرادی پرداختند که در محله‌های اطراف کشف اجساد قربانیان زندگی می‌کنند.

متهم سابقه‌دار، تنها مظنون پرونده‌ها

در ادامه این تحقیقات معلوم شد یک متهم سابقه‌دار به نام امید معروف به بابک که یک سارق حرفه‌ای است دارای پرونده‌ای در ارتباط با ربودن یک زن در یکی از مراجع قضایی است که با جلب رضایت شاکی آزاد شده است. بنابراین، کارآگاهان به او مشکوک و به خانه وی اعزام شدند که مشخص شد این مرد همراه همسرش چند روز پیش به شمال کشور سفر کرده است.

به دنبال این ماجرا، آنها تحت تعقیب قرار گرفتند و 19 تیرماه در یکی از شهرهای شمالی دستگیر شدند و در بازجویی‌های پلیسی، امید، قاتل سریالی به قتل 8 زن و دختر و آزار و اذیت آنها و سرقت اموالشان و همسرش نیز به فروش اموال مسروقه مقتولان اعتراف کرد. در پی این اعترافات، متهمان پس از بازسازی صحنه قتل روانه زندان شدند و روز گذشته برای محاکمه به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران انتقال یافتند.

تقاضای نماینده دادستان، 10 مرتبه اعدام برای متهم

گزارش حاکی است، ابتدای محاکمه، دادیار آرش سیفی، نماینده دادستان در دادگاه‌های کیفری استان پس از تشریح کیفرخواست برای عامل جنایت‌ها تقاضای 10 مرتبه قصاص و برای همدست وی نیز درخواست مجازات قانونی کرد.

سپس اولیای دم زنان قربانی در جایگاه قرار گرفتند و برای متهم اصلی پرونده تقاضای قصاص کردند و چند نفر از آنها نیز درخواست کردند متهم در ملاء عام اعدام شود. بعد از آن قاضی عزیز محمدی، رئیس شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران از امید، قاتل سریالی خواست در جایگاه قرار گیرد و از خود دفاع کند.

اعتراف به قتل‌های سریالی

امید، قاتل سریالی در دفاع از خود گفت: به بهانه جابه‌جایی مسافر، زنان و دختران جوان را شناسایی می‌کردم و پس از اغفال، آنها را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادم و با روسری خفه می‌کردم و بعد جسد آنها را در ملحفه می‌پیچیدم و در حومه شهر و بزرگراه منتهی به کرج رها می‌کردم و اموال سرقتی آنها را می‌فروختم و برخی طلاها را نیز به همسرم و خانواده‌اش هدیه می‌دادم.

وی افزود: من قرص روانگردان استفاده می‌کردم و جنون به من دست می‌داد که می‌توانستم براحتی مسافرانم را به قتل برسانم و همسرم در جنایت‌ها با من همکاری نداشت.

پس از ثبت اظهارات وی، همسرش به اتهام فروش اموال مسروقه و معاونت در 6 فقره قتل محاکمه شد که اتهاماتش را نپذیرفت. بنابر این گزارش، متهمان پس از پایان جلسه محاکمه روانه زندان شدند و قاضی عزیز محمدی، رئیس شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران، همراه دیگر قضات این شعبه (سری، بومی، محمدی کشکولی و واعظی) وارد شور شد و قاتل سریالی امید را به 10 مرتبه اعدام و به خاطر سرقت به 3 سال حبس و 74 ضربه شلاق و همسرش را به 5 سال حبس به خاطر 6 فقره معاونت در قتل و به 2 سال حبس و 74 ضربه شلاق به خاطر فروش اموال مسروقه محکوم کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها