با اختصاص 20 میلیون دلار؛

ایران موارد نقض حقوق بشر را در آمریکا و انگلیس افشا می‌کند

گروه سیاسی: مجلس شورای اسلامی در واکنش به اقدام دولت و مجلس آمریکا، با تصویب طرحی مبلغ 20 میلیون دلار را جهت افشای نقض حقوق بشر توسط آمریکا و انگلیس، از محل حساب ذخیره ارزی اختصاص داد. در پی اقدام دولت و مجلس آمریکا برای اختصاص مبلغ 55 میلیون دلار در حمایت از براندازی نرم در کشور، مجلس شورای اسلامی با رای به کلیات و جزئیات طرحی که فوریت آن در اول مهر ماه امسال به تصویب رسیده بود، به دولت اجازه داد مبلغ 20 میلیون دلار را در جهت افشای نقض حقوق بشر در دو کشور آمریکا و انگلیس اختصاص دهد.
کد خبر: ۲۹۷۵۷۵

رای اکثریت مجلس به این طرح با 268 موافق، 6 مخالف و 5 ممتنع از عزم جدی نمایندگان برای مبارزه با اقدامات مداخله‌جویانه دو کشور انگلیس و آمریکا حکایت داشت.

براساس تصمیم نمایندگان مجلس در جزئیات این طرح مقرر شد، به منظور مقابله با توطئه و محدودسازی‌های ناعادلانه آمریکا و انگلیس علیه جمهوری اسلامی ایران و جهت آگاه‌سازی جامعه جهانی از موارد عدیده نقض حقوق بشر توسط این دو کشور و حمایت از جریانات مترقی که در برابر اقدامات غیرقانونی دولت‌های آمریکا و انگلیس در جهان ایستاده‌اند، مبلغ 20 میلیون دلار از محل حساب ذخیره ارزی تخصیص یابد. مجلس در ادامه تاکید کرد که چگونگی هزینه کردن این اعتبار در کارگروهی با مسوولیت وزارت اطلاعات و عضویت وزارت امورخارجه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و همچنین یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به عنوان ناظر به انتخاب کمیسیون واگذار شود. نمایندگان ملت، وزارت اطلاعات را به عنوان مسوول کارگروه موظف کردند هر 3 ماه یک بار گزارش‌های خود را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه کند.

وزارت امورخارجه نیز موظف شد سالانه گزارش نقض حقوق‌بشر در ایالات متحده آمریکا و انگلیس را تهیه و در روز 13‌آبان منتشر کند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در توجیه ارائه این طرح که فوریت آن قبل از بررسی و رای به کلیات و جزئیات آن به تصویب رسیده بود، تاکید کرده بودند که آمریکا به رغم همه ادعاهای خود در زمینه دفاع از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم، با دخالت در امور داخلی کشورها، تصویب قوانین مداخله‌جویانه‌ و حتی انجام حملات نظامی با بهانه مبارزه با تروریسم عملا زمینه گسترش، نفوذ و تقویت تروریسم را فراهم کرده که این امر برای امنیت منطقه و جهان مشکلات جدی ایجاد کرده است.

در این مصوبه شکنجه‌های وحشیانه در زندان‌های گوانتانامو کوبا، ابوغریب عراق و زندان‌های مخفی در برخی کشورهای اروپایی و تصویب تحریم‌های ظالمانه علیه برخی کشورهای مستقل و کمک‌های گسترده به رژیم صهیونیستی به عنوان سمبل نسل‌کشی و جنایات جنگی در جهان امروز، نمونه‌های بارز نقض حقوق بشر توسط آمریکا دانسته شده که ضرورت افشای آن برای تنویر افکار عمومی لازم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها