پیمانکار اصلی نیروگاه هسته‌ای بوشهر:

همه تجهیزات راه اندازی نیروگاه بوشهر نصب شده است

پیمانکار اصلی نیروگاه هسته‌ای بوشهر اظهار داشت:همه‌ی تجهیزات و وسایل این نیروگاه از روسیه به ایران منتقل و نصب شده و تنها ماشین های چیلر باقی مانده است.
کد خبر: ۲۹۷۲۸۸

دان بلینکی رئیس شرکت اتم استروی اکسپورت روسیه در حاشیه کنفرانس خبری سرگئی اشماتکو وزیر انرژی روسیه و علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان در بوشهر در گفتگو با خبرنگاران ایرنا و ایسنا گفت: ما پیش از این تمامی تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای تکمیل نیروگاه بوشهر را به ایران منتقل کرده ایم و تنها وسیله ای که باقی مانده، ماشین های چیلر است.

وی تاکید کرد: ما در روسیه امکان تولید این ماشین های چیلر را نداریم و باید آنها را از یک کشور ثالث تهیه و خریداری نماییم.

رئیس شرکت اتم استروی اکسپورت تصریح کرد: در حال حاضر ما در حال مذاکره با طرف های آلمانی هستیم تا این ماشین ها را از آنها خریداری کنیم.

وی با اشاره به تعلل به وجود آمده در راه اندازی نیروگاه بوشهر خاطرنشان ساخت:ما در حال حاضر در موقعیتی نیستیم که اعلام کنیم این نیروگاه چه زمانی به بهره برداری کامل خواهد رسید.

خبرگزاری رویترز روز گذشته و همزمان با حضور هیات روسی در نیروگاه بوشهر از راه اندازی این نیروگاه در نوروز سال اینده خبر داد. رییس سازمان انرژی اتمی ایران در پاسخ به سوال ایرنا در این زمینه با تاکید بر نزدیک بودن زمان راه اندازی نیروگاه از تعیین زمان قطعی برای آن خودداری کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها