گروه سیاسی: رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران هشدار داد در صورت ادامه تاخیر در تحویل سامانه‌های دفاع ضد هوایی به جمهوری اسلامی، روابط ایران و روسیه دچار آسیب خواهد شد. به گزارش فارس، علاءالدین بروجردی روز گذشته اعلام کرد اگر روسیه همچنان در تحویل سامانه‌های دفاع ضد هوایی به جمهوری اسلامی تاخیر بیندازد، این احتمال وجود دارد که روابط ایران و روسیه آسیب ببیند.
کد خبر: ۲۹۳۳۳۶

قرارداد فروش این نوع تجهیزات دفاعی 2 سال قبل بین ایران و روسیه امضا شده است، اما آمریکا و رژیم صهیونیستی که معتقدند این سامانه ضد هوایی به میزان قابل ملاحظه‌ای توان دفاعی ایران را افزایش خواهد داد، بر مقامات مسکو فشار وارد می‌کنند تا از تحویل آنها به ایران خودداری کند.

کارشناسان معتقدند روسیه تلاش می‌کند تا همکاری‌های نزدیک نظامی فنی خود با ایران را با ایفای نقش خویش به عنوان یکی از 6 کشور میانجی بین‌المللی در گروه «1+5» در حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران هماهنگ و همراه کند.

در اواخر ماه اکتبر سرگئی ایوانف، معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد این کشور مجموعه موشک‌های تدافعی اس 300 را به ایران تحویل نخواهد داد.

مجموعه موشک‌های اس 300 یکی از موثرترین تجهیزات نظامی برای دفاع در مقابل حملات هوایی و پرتاب موشک‌های بالستیک است و به گفته کارشناسان، قابلیت مقابله با موشک‌های تهاجمی «پاتریوت» آمریکایی را دارند که در حال حاضر علاوه بر خاک آمریکا، در برخی نقاط دیگر جهان، از جمله اسرائیل مستقر هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها