مصرف قارچ خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد

گروه سلامت: نتایج بررسی روی تغذیه بیش از 2000 زن چینی نشان می‌دهد هرچه مصرف قارچ و چای سبز بیشتر باشد، خطر ابتلا به سرطان پستان کمتر است. به گزارش ایسنا، محققان چینی در مطالعه‌ای روی 2000 زن چینی سالم و 1009 زن مبتلا به سرطان پستان در گروه سنی 20 تا 87 ساله، جزئیات مواد مصرفی روزانه آنها را بررسی کردند.
کد خبر: ۲۸۸۵۹۷

محققان در بررسی‌های خود دریافتند هرچه مصرف قارچ چه به صورت خشک و چه به صورت تازه بیشتر باشد، احتمال ابتلا به سرطان پستان کمتر می‌شود.

افرادی که مقدار زیادی از قارچ تازه (10 گرم یا بیشتر در روز) مصرف می‌کنند تا 3/2 کمتر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند.

در نتایج این مطالعه آمده است؛ افرادی که چای سبز و قارچ مصرف می‌کردند تا 11 درصد کمتر به این سرطان مبتلا می‌شوند.

تحقیقات نشان می‌دهد؛ چینی‌ها که از رژیم سنتی استفاده می‌کنند، 4 الی 5 برابر کمتر به سرطان پستان مبتلا می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها