گروه اقتصاد: از ابتدای سال 88 تاکنون هیچ مصوبه‌ای برای افزایش تعرفه‌های برق یا حذف یارانه‌ها به وزارت نیرو ابلاغ و اجرا نشده است. روابط عمومی شرکت توانیر در واکنش به انتشار برخی گزارشات غیرمستند در برخی جراید و خبرگزاری و سایت‌های خبری درخصوص حذف یارانه‌ها و افزایش تعرفه‌های برق، اعلام کرد: هرگونه تغییر یا افزایش تعرفه‌ها فقط براساس قوانین مصوب امکان‌پذیر خواهد بود. در این اطلاعیه آمده است: میزان الگوی مصرف برق ماهانه خانگی در مناطق با شرایط آب و هوای معمولی 300 کیلووات ساعت در ماه‌های فصل گرم تابستان و 200 کیلووات ساعت برای ماه‌های غیرگرم تعیین شده است. این اطلاعیه می‌افزاید: بیش از 83 درصد مشترکان خانگی کشور کمتر از الگوی تعیین شده و تعداد 14 درصد مشترکان کمی بیش از الگوی مصرف مصوب و فقط حدود 3 درصد از مشترکان خانگی مشمول جرایم مازاد بر الگوی مصرف برق می‌شوند.
کد خبر: ۲۸۸۳۹۵

براساس این اطلاعیه برای مشترکان ساکن در مناطق با شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب کشور میزان الگوی مصرف برق تعیین شده که با ارقامی متناسب با میزان شدت گرما و رطوبت مناطق در ماه‌های غیرگرم و ماه‌های گرم با حداکثر 10 ماه در سال مشمول تخفیف‌های خاص می‌شوند که هزینه بهای برق 2 ماهه این گروه از مشترکان کمتر از 5 هزار تومان است.

در این اطلاعیه تاکید شده، مبلغ بهای برق مصرفی پس از اعمال یارانه برق براساس میزان مصرف برق هر ماه مشترکان در صورتحساب لحاظ می‌شود که با توجه به میزان انحراف از الگوی مصرف تعیین شده یارانه تعلق گرفته نیز متفاوت خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها