jamejamonline
صفحه نخست عمومی کد خبر: ۲۸۸۳۰۷   ۲۷ مهر ۱۳۸۸  |  ۰۰:۰۰

گروه جامعه: رئیس انجمن مبارزه با آسیب‌های رفتاری، از توزیع داروهای محرک با منشاء آمفتامین به صورت شکلات‌های مخصوص رژیمی و آدامس‌های مخصوص به مردم هشدار داد. دکتر بهرام یگانه با هشدار نسبت به روند پرسرعت شیوع مصرف اعتیادآورهای صنعتی و روانگردان‌ها در کشور به ایسنا گفت: متاسفانه طبق ارزیابی‌ها، از 2500 نوع اکستازی که در دنیا به اشکال مختلف وجود دارد، 1800 نوع آن، معادل 72 درصد از مجموع انواع شناسایی شده از روانگردان‌ها در ایران وجود دارد و مصرف می‌شود که این موضوع هم جای تعجب دارد و هم جای تاسف. وی افزود: داروی اعتیادآور و محرک «شیشه» نیز 4 نوع مختلف در دنیا دارد که با کمال تاسف همه انواع آن در ایران موجود است.

رئیس انجمن مبارزه با آسیب‌های رفتاری اظهار کرد: از 4‌گروه آمفتامین‌ها اعم از آمفتامین‌های اساسی، مت آمفتامین‌ها و 2 نوع آمفتامین‌های توهم‌زا همه در ایران موجود است و مصرف می‌شود.

وی یادآور شد: بخشی از آمفتامین‌ها در بازار ایران به صورت شکلات رژیمی (شکلات یابا) و بخشی دیگر به صورت آدامس توزیع شده که این موضوع شدت خطر موجود درباره شیوع مصرف اعتیادآورهای صنعتی در ایران را می‌رساند.

یگانه تصریح کرد: متاسفانه هنوز بسیاری از خانواده‌ها از توزیع آمفتامین‌ به صورت شکلات و آدامس آگاهی ندارند و این در حالی است که شکلات‌های آمفتامین با تبلیغات کاذبی چون بدون قند و غیره، در بازار مصرف ایران توزیع شده‌اند و عمدتا در مهمانی‌های شبانه جوانان، همچون تنقلات عرضه و مصرف می‌شوند.

این کارشناس آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد خاطرنشان کرد: با کمال تاسف قاچاقچیان، سودجویان و گردانندگان شبکه‌های قاچاق اعتیادآورهای صنعتی و روانگردان‌ها، بسیار پرسرعت‌تر و خلاقانه‌تر از ما در حال حرکت و باز‌کردن مسیر سودجویی خود در کشورمان هستند.

وی گفت: گواه مطلب نیز آن است که قاچاقچیان دیگر اصراری به القای اعتیادآور نبودن مواد اعتیادآور صنعتی ندارند بلکه از راه‌های جدیدتر وارد می‌شوند و با توزیع مواد اعتیادآور به‌صورت تنقلات و غیره که شکی نیز ایجاد نمی‌کند، راه سودجویی خود را باز می‌کنند.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
شنبه ساعت 4 اتفاق افتاد

شنبه ساعت 4 اتفاق افتاد

ساعت چهار بار نواخت.../به مادرم گفتم: «دیگر تمام شد»/گفتم: «همیشه پیش از آن‌که فکر کنی اتفاق می‌افتد/باید برای روزنامه تسلیتی بفرستیم...»

محتوای موفق را در اوج تمام کنیم

محتوای موفق را در اوج تمام کنیم

موفق‌ترین محتواها را باید در اوج تمام کرد و نباید این‌طور باشد که آن‌قدر یک برنامه را ادامه دهند که بیننده یا شنونده، زده شود.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر
وضعیت قرمز گیشه

سینما سال جدید را هم با بحران شروع کرده و ظاهرا مردم هنوز رغبتی به فیلم دیدن ندارند

وضعیت قرمز گیشه

پیشخوان

بیشتر