به گفته دبیر سومین همایش تخصصی آسم، نوزادان مادران سیگاری 5/2 برابر بیش از نوزادان مادران غیرسیگاری به آسم مبتلا می‌شوند.
کد خبر: ۲۸۵۸۷۵

دکتر مسعود موحدی که به مناسبت برپایی سومین همایش تخصصی آسم که 26 تا 28 آبان‌ماه در تهران برپا می‌شود،‌ سخن می‌گفت با اعلام این خبر افزود: آلاینده‌های فضای بسته که شایع‌ترین و مخرب‌ترین آن دود سیگار است،‌ آثار بسیار مخربی در سیستم تنفسی افراد بر جای می‌گذارد.

وی از دود ناشی از طبخ مواد غذایی به ویژه در منازلی که آشپزخانه‌های آنها فاقد هواکش است به عنوان یکی دیگر از مهم‌ترین منابع آلاینده‌های محیطی نام برده،‌ تصریح کرد: براساس پژوهش‌های صورت گرفته، خانم‌هایی که در آشپزخانه‌هایی کار می‌کنند که فاقد هواکش مناسب است، معادل یک فرد سیگاری که روزانه یک پاکت سیگار می‌کشد، دود وارد مجرای تنفسی شان می‌شود.

به گفته دکتر موحدی،‌ آلاینده‌های محیطی به طور مستقیم با ایجاد تخریب در مجاری تنفسی و ایجاد التهاب در راه‌های هوایی افراد از یک‌سو و از سوی دیگر از طریق تشدید خاصیت حساسیت‌زایی عوامل آلرژن،‌ موجب تشدید علایم بیماران می‌گردد.

دبیر سومین همایش تخصصی آسم از ترکیبات گوگرد، نیتروژن، ذرات معلق در هوا، ازن و‌ رادیکال‌های اکسیژن و ترکیبات سرب و گازCO به عنوان آلاینده‌های فضای باز نام برد.

وی در ادامه افزود: تاثیر آلرژی‌های محیط‌های بسته و باز و نقش عفونت‌ها در آسم از مباحثی است که قرار است در سومین همایش تخصصی آسم مورد بحث و هم‌اندیشی متخصصان قرار گیرد.

دکتر موحدی گفت: مباحث اپیدمیولوژی و بار اقتصادی بیماری آسم (مجموعه هزینه‌های یک بیمار مبتلا به آسم )، ‌توزیع سنی و جنسی بیماری، ارتباط بین کنترل آسم و ارتباط آن با آموزش والدین،‌ عوامل خطرساز (ریسک فاکتورها) آسم، افزایش شیوع آسم بین کودکان سنین مدرسه از جمله مباحثی است که دستاوردهای محققان در این حوزه قرار است، طی روزهای همایش ارائه شود.

وی التهاب در بیماری آسم و تاثیر داروها بر درمان این بیماری، آسم و بیماری‌های انسدادی ریه،‌ آسم و بارداری، آسم و ورزش، ارتقای کیفیت زندگی در بیماران مبتلا به آسم و رعایت موازین اخلاق پزشکی در ارتباط با بیماران مبتلا به آسم را از جمله موضوعات مورد بحث در این همایش برشمرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها