معاون وزیر راه و ترابری خبر داد‌:

راه‌اندازی بانک اطلاعات راه‌های کشور

معاون وزیر راه و ترابری با تأکید بر لزوم استفاده از فناوری‌های روز بخصوص فناوری IT و دوربین‌های تصویری در کنترل سوانح جاده‌ای، اظهار داشت: به همین منظور بانک اطلاعات راه‌ها در زمینه مشخصات تمامی محورهای مواصلاتی کشور به زودی راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۲۸۱۵۸۲

به گزارش فارس «توانا»،‌ به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای‌، شهریار افندی زاده با اعلام خبر ابلاغ آیین‌نامه مدیریت حمل و نقل و سوانح رانندگی، گفت: در این آیین‌نامه بحث مدیریت ایمنی جاده‌های کشور با مشارکت وزارت بهداشت و درمان‌، وزارت کشور‌، وزارت راه وترابری‌، راهنمایی و رانندگی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش بینی شده است.

‌وی با بیان اینکه مدیریت ایمنی و بررسی کارشناسی عوامل سوانح جاده‌ای به ویژه سبقت و سرعت غیرمجاز، از جمله موارد مطرح شده در این آیین نامه است، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای‌، مدیریت و افزایش علائم افقی و عمودی ایمنی در جاده‌ها به ویژه در زمینه کنترل سرعت‌، محدوده سرعت و سرعت مجاز است.

‌افندی زاده‌ با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای افزایش ایمنی جاده‌ای، تصریح کرد: از محل اعتبارات سال جاری تاکنون 500 میلیارد ریال برای خرید ماشین آلات و 160 میلیارد ریال برای تجهیز راهدارخانه‌‌ها به ویژه در گردنه‌های مهم کشور اختصاص یافته است.

وی افزود: یکی از ملاکهای مهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برای ارزیابی مدیران استانی بحث راهداری به ویژه راهداری زمستانی است‌.

‌معاون وزیر راه وترابری توجه به امر نگهداری راه‌ها را از جمله اولویت های مهم این وزارت راه و ترابری دانست و افزود: براساس استانداردهای جهانی سالانه بین یک تا چهار درصد ارزش سرمایه‌گذاری راه‌ها باید برای نگهداری آن هزینه شود و با در نظر گرفتن ارزش جاده‌های کشور که بیش از 70 هزار میلیارد تومان است، باید سالانه 700 میلیارد تومان در این زمینه اختصاص یابد که رقم پیش بینی شده طی سالهای اخیر از نصف کمتر بوده است‌.

‌افندی زاده تکمیل طرحهای نیمه تمام را از دیگر برنامه‌های وزارت راه وترابری اعلام نمود و اظهار داشت: در طول یکسال گذشته بیش از 350 پروژه نیمه تمام در این بخش وجود داشت که بسیاری از آنان به بهره‌برداری رسیده و در سال جاری بقیه آنها تکمیل خواهد شد.

وی تأکید کرد: عملیات اجرایی 300 پروژه جدید آغاز شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها