نایب رئیس انجمن حمایت از بیماران عفونی:

منشا ورود آنفلوانزا نوع A به ایران عربستان است

دکتر مینو محرز نایب رئیس انجمن حمایت از بیماران عفونی کشور بیشترین نگرانی از شیوع آنفلوانزای نوع A در ایران را مربوط به زائران حج و کشور عربستان دانست.
کد خبر: ۲۶۷۴۵۷

نایب رئیس انجمن حمایت از بیماران عفونی کشور با اشاره به تعداد زیاد زائران حج عمره که از ایران عازم عربستان سعودی شده اند به مهر گفت: فعلا بیشتر مبتلایان به این ویروس مربوط به مسافران مکه بوده است.

طبق آخرین آمار رسمی که روز گذشته از سوی دکتر محمد سروش، مدیربرنامه آنفلوانزا و مراقبت بهداشتی مرزی وزارت بهداشت اعلام شد، تعداد مبتلایان به این ویروس در کشورمان 16 نفر بوده است که 12 نفر آنان از عمره گذاران بوده اند.

محرز با اشاره به دید و بازدیدهایی که بعد از ورود زائران به کشور صورت می گیرد، اظهارداشت: این دید و بازدیدها می تواند منجر به انتقال بیماری و شیوع آن در کشور شود.

پیش بینی می شود حدود 98 درصد مبتلایان به آنفلوانزای نوع A در دوره پاندمی نیازمند دریافت خدمات بهداشتی و درمانی در خارج از بیمارستانها باشند و حدود 5 درصد مبتلایان نیز بستری شوند.

نایب رئیس انجمن حمایت از بیماران عفونی کشور با عنوان این مطلب که زائران حج پس از ورود به کشور تحت مراقبت هستند و چنانچه علائم مثبت بیماری را داشته باشند دارو دریافت می کنند، افزود: علاوه بر فرد مبتلا، اطرافیان آنان نیز تحت مراقبت بوده و داروی ضد ویروسی دریافت می کنند.

محرز در عین حال امکان سرایت این بیماری به واسطه زائران حج را بالا دانست و گفت: در حال حاضر بیماری شروع شده و ادامه این روند می تواند به افزایش تعداد مبتلایان منجر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها