نقاب از چهره دزدهای طلافروشی‌ها کنار رفت

گروه حوادث: دوربین‌های مداربسته طلافروشی‌ها، راز سرقت زنان سابقه‌دار از طلافروشی‌ها را فاش کرد. به گزارش پلیس آگاهی، سال 86 به دنبال شکایت تعدادی از طلافروشی‌های تهران مبنی بر سرقت طلا از این مغازه‌ها و به دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه 10 تهران، کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، مامور رسیدگی تخصصی به پرونده شدند.
کد خبر: ۲۶۷۲۸۵

افسران تحقیق با استفاده از تصاویر دوربین‌های مدار بسته تعدادی از طلافروشی‌ها، زنی حدودا 55‌ساله را همراه تعدادی زن جوان مشاهده کردند که پس از ورود به این مغازه‌‌ها درخواست خرید سرویس‌های گرانقیمت را می‌کرده و سپس با شلوغ کردن و درخواست سرویس‌های متعدد برای مقایسه زمانی که مشتری دیگری وارد مغازه می‌‌شده یکی از سرویس‌ها را سرقت می‌کرده و به بهانه این که طلایی نپسندیده سریعا از محل خارج می‌شده‌اند و بعد صاحب طلافروشی هنگام چیدن سرویس‌‌ها در ویترین متوجه سرقت می‌شده است.

وجه اشتراک تصاویر دوربین‌های مداربسته حضور این زن میانسال در تمامی سرقت‌ها بوده که هر بار یک یا چند زن جوان وی را همراهی می‌کرده‌اند. با استفاده از اطلاعات به دست آمده از منابع و مخبرین و سوابق مجرمان سابقه‌دار، ابتدا تعدادی از زنان جوان همدست زن میانسال و سپس طراح اصلی سرقت‌ها  معروف به عمه شریفه  که همگی نسبت نزدیک فامیلی و خانوادگی داشتند تابستان 86 شناسایی و دستگیر شدند.

عمه شریفه با وجود اعتراف همدستان خود و تصاویر دوربین‌های مداربسته ابتدا با مظلوم‌نمایی خود را بی‌گناه می‌خواند و اعلام می‌کرد خواهرش که فردی سابقه‌دار است، این سرقت‌ها را به اتفاق افراد دستگیر شده مرتکب شده و به علت کینه قدیمی برای وی پرونده‌سازی نموده است، اما با تجمیع ده‌ها پرونده از طلافروشی‌های پایتخت و دستگیری خواهر عمه‌شریفه مشخص شد، شخص حاضر در تصاویر دوربین‌ها خود عمه شریفه است و پس از رسیدگی به پرونده در بازپرسی شعبه نهم دادسرای ناحیه 10 تهران، متهمان با قرار صادره روانه زندان شدند اما تعدادی از همدستان وی متواری شدند که کارآگاهان همچنان در تلاش برای دستگیری آنان بودند.

گزارش‌ حاکی است، امسال و با اعلام سرقت‌های مشابه به شیوه فوق، پرونده دیگری در شعبه اول دادیاری دادسرای ناحیه 14 تهران مطرح شد و مورد رسیدگی قرار گرفت. کارآگاهان با احتمال این که سارقان از اعضای متواری باند فوق هستند، از طریق کار اطلاعاتی، 5 نفر دیگر از اعضای باند عمه شریفه را به اسامی سحر (23 ساله)، شبنم (22 ساله)، فرید (24 ساله)،‌ بهنام (24 ساله)، محسن (30 ساله) و سالومه (25 ساله) در کرج و تهران شناسایی و 21 تیرماه آنها را دستگیر کردند.

این متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی باتوجه به تصاویر دوربین‌ها در سال 86 فقط همدستی با دیگر اعضای باند در این سرقت‌ها را پذیرفتند. مدارک موجود حاکی است، این افراد از سال 86 تاکنون به شهر‌ها و استان‌های متعدد از جمله استان‌های مرکزی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، گیلان، مازندران، فارس، اصفهان و... مسافرت کرده‌اند در حالی که متهمان در اعترافات خود هرگونه مسافرت به خارج از استان تهران را در این مدت انکار کرده‌اند.

سرهنگ کارآگاه مهدی قزلباش، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: باتوجه به مدارک به دست آمده و احتمال فراوان سرقت وسیع این افراد از طلافروشی‌های استان‌های مختلف کشور، به دستور فرخاک‌فر، قاضی پرونده مبنی بر چاپ تصویر بدون پوشش متهمان در جراید، از صاحبان طلافروشی‌های سراسر کشور که بدین شیوه از آنان سرقت شده، دعوت می‌شود با همراه داشتن سی‌دی دوربین مداربسته از متهمان در حین ارتکاب سرقت به شعبه اول دادیاری دادسرای ناحیه 14 تهران یا اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند یا با شماره تلفن 51055390 تماس بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها