سفارت ایران در بیروت:

سرنوشت چهار دیپلمات ایرانی به زودی مشخص می‌شود

سفارت کشورمان در بیروت در بیانیه ای اعلام کرد که به زودی سرنوشت چهار دیپلمات ایرانی در زندان های رژیم صهیونیستی تعیین می شود.
کد خبر: ۲۶۵۷۶۹

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، در این بیانیه آمده است: علیرغم اینکه 27 سال از ربودن چهار دیپلمات ایرانی در لبنان که با کمک برخی گروه های مرتبط با رژیم صهیونیستی صورت گرفت می گذرد خانواده های این عزیزان همچنان در انتظار آزادی آنها از زندان های سری رژیم صهیونیستی هستند.

در ادامه بیانیه گفته شده است: جمهوری اسلامی ایران و خانواده های چهار دیپلمات طی این 27 سال تلاش های زیادی را برای آزادی این عزیزان در عرصه لبنان و جامعه بین الملل انجام داده اند و ابتکار انسانی و تلاش های "سید حسن نصرالله" دبیر کل حزب الله لبنان در عملیات "رضوان" برای آزادی اسرا باعث شد که نور امید در دل خانواده های این دیپلمات ها زنده شود.

در بخش دیگر بیانیه از بی توجهی سازمان های بین المللی ذیربط به موضوع چهار دیپلمات ایرانی ربوده شده در لبنان انتقاد شده است.

در ادامه گفته شده است که جمهوری اسلامی ایران با کمک دولت دوست و برادر لبنان و نیز سازمان ملل متحد اقدامات مشترکی را برای تعیین سرنوشت چهار دیپلمات ایرانی انجام خواهد داد.

دولت لبنان در این زمینه نامه ای را به "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل متحد ارسال کرد که وی نیز 18 نوامبر 2008 در گزارشی درباره لبنان از آمادگی سازمان ملل برای پیگیری موضوع دیپلمات های ایرانی تا زمان حل و فصل کامل آن خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها