احتمال تغییر در برنامه عمره زائران ایرانی در ماه رمضان

رئیس هیئت پزشکی سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به شیوع آنفلوانزای خوکی احتمال تغییر در برنامه عمره زائران ایرانی در ماه رمضان به خصوص برای افراد سالمند وجود دارد. ولی هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.
کد خبر: ۲۶۵۱۱۴

محمدتقی حلی‌ساز در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال لغو سفر عمره برای سالمندان، کودکان و زنان‏باردار در ماه مبارک رمضان وجود دارد؟ گفت: هنوز مشخص نیست ولی پیشنهاداتی در این‌بار مطرح خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان همانند موسم تمتع تعداد زائران در عربستان بسیار زیاد است و به دلیل شیوع آنفلوانزای خوکی احتمال دارد تدابیری برای افراد کهنسال اندیشیده شود.

رئیس هیئت پزشکی سازمان حج و زیارت یادآور شد: هنوز موردی از آنفلوانزای خوکی در بین زائران ایرانی در عربستان مشاهده نشده است.

حلی‌ساز در پاسخ به این پرسش که برنامه‌ای برای موسم حج تمتع امسال با توجه به شیوع آنفلوانزای خوکی دارید، گفت: هنوز تصمیم‌گیری در این‌باره زود است.

رئیس هیئت پزشکی سازمان حج و زیارت یادآور شد: گستردگی و پراکندگی جمعیت در موسم تمتع زیاد‌ و تراکم زائران نیز در شهری مثل مکه بسیار زیاد است.

حلی‌ساز با تأکید بر این موضوع که بیماری آنفلوانزای خوکی (H1N1) به خطرناکی‌ بیماری آنفلوانزای پرندگان نیست، گفت: روش‌های کنترل این بیماری تا حدودی در جامعه پزشکی تجربه شده و مواردی که مبتلا شده‌اند نیز بهبود یافته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها