دبیر انجمن قلب و عروق ایران از افزایش بی سابقه مراجعه بیماران تنفسی، قلبی و عروقی به بیمارستانهای کشور طی چند روز گذشته خبر داد.
کد خبر: ۲۶۴۹۰۳

دکتر محمدرضا محمدحسنی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام این مطلب گفت: مشاهدات و بررسیهای من و همکارانم نشان می دهد که میزان مراجعه به بیماران قلبی و تنفسی به بیمارستانها افزایش چشمگیری طی چند روز گذشته داشته است. بطوری که تا به این حد خود من و همکارانم، بیمار قلبی و تنفسی را در 6 ماه اخیر بستری نکرده بودیم.

این اظهارات در حالی از سوی محمد حسنی مطرح می شود که مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار مهر از افزایش مراجعه 70 درصدی بیماران ریوی به مراکز درمانی به علت آلودگی هوا در روزهای اخیر خبر داده بود.

بنا به گفته دکتر عباس زارع نژاد تنها در تهران میزان مراجعه بیماران تنفسی و قلبی به مراکز درمانی 15 درصد رشد داشته است.

دبیر انجمن قلب و عروق کشور در ادامه گفتگو با خبرنگار مهر گفت:  آلودگی هوا بر سلامتی هر موجود زنده ای تاثیر می گذارد و فقط بیماران قلبی و تنفسی نیستند که در چنین شرایطی دچار مشکلات جدی می شوند. ولی متاسفانه مردم شرایط را جدی نمی گیرند و در حالی که تعطیلات رسمی اعلام شده تا مردم از خانه خارج نشوند، باز هم شاهد خروج مردم و در نتیجه افزایش میزان مراجعات به کلینیک ها و بیمارستانها بر اثر تنگی نفس و بیماریهایی از این دست هستیم.

دکتر محمد حسنی افزود: در چنین شرایطی بهتر است مردم از کولرهای آبی کمتر استفاده کنند و در صورت لزوم از خانه خارج نشوند چرا که کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و عرقی و تنفسی و همین طور مردم سالم و عادی با این شرایط دچار اختلال تنفسی، اختلال حافظه و پایین آمدن سطح هوشیاری و بی نظمیهای قلبی و ابتلا به آلرژیهای ناشناخته و در نهایت افزایش حمله های قلبی و سکته در آنها می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها