مامورهای قلابی شهر به شهر سرقت می‌کردند

8 عضو فراری 2 باند بزرگ سارقان مامورنما که تحت تعقیب ماموران اداره پنجم آگاهی تهران بودند، دستگیر و پرده از راز سرقت ‌های متعددی در تهران و شهرستان‌ها کنار زدند.
کد خبر: ۲۶۳۷۴۸

به گزارش جام‌جم ، راز تبهکاری این باند، شهریور سال گذشته با شکایت 2 مرد از سارقان مامورنما در شعبه ششم دادیاری دادسرای جنایی تهران فاش شد. با شکایت این دو مرد و تشکیل پرونده قضایی، ماموران اداره پنجم آگاهی تهران تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند و با اطلاعاتی که از شاکیان به دست آوردند، به چهره‌نگاری رایانه‌‌ای از ماموران قلابی پرداختند.

در ادامه تحقیقات پلیسی هویت یکی از سارقان مامورنما که یک متهم سابقه‌دار به نام لطیف (47 ساله) بود، شناسایی و معلوم شد وی سال 82 پس از دستگیری در شمال کشور با سپردن وثیقه از زندان آزاد و متواری شده و این متهم پس از فرار، غیابی به 10 سال حبس محکوم شده است.

به این ترتیب، لطیف ـ سارق حرفه‌ای ـ و 2 همدستش ایوب و مصطفی تحت تعقیب قرار گرفتند که آذر ماه 87 در 2 محله کرج شناسایی و دستگیر شدند. با انتقال این 3 متهم به مرکز پلیس، آنها مورد بازجویی قرار گرفتند و راز سرقت‌های متعددی را تحت پوشش مامورهای قلابی فاش کردند.

دستگیری سارقان یکی پس از دیگری

در ادامه تحقیقات از این متهمان معلوم شد، اعضای 2 باند دیگر با آنها در سرقت‌های مختلف همکاری داشته‌اند. با به دست آمدن این اطلاعات، پاتوق‌های احتمالی آنها شناسایی و 3 نفر دیگر در این ارتباط دستگیر شدند و به همکاری با لطیف ـ سرکرده باند- اعتراف کردند. در تحقیقات از این متهمان معلوم شد آنها با 2 مهره کلیدی باندها به نام‌های بهروز و فولاد همکاری داشته‌اند.

سارق فراری در درگیری پلیس کشته شد

به این ترتیب، مخفیگاه این دو متهم فراری در کرج شناسایی و ماموران اداره پنجم پلیس آگاهی تهران روز 19 اسفند سال گذشته به مخفیگاه آنها عزیمت کردند، اما متهمان به محض مشاهده پلیس به سوی آنها شلیک کردند که در جریان تیراندازی متقابل پلیس، یکی از متهمان (بهروز) از ناحیه کتف زخمی شد و هنگام انتقال به بیمارستان فوت کرد و دیگر متهم ـ فولاد ـ برای بازجویی به پلیس پایتخت انتقال یافت.

در بررسی از سوابق این متهم، معلوم شد که وی دارای 5 فقره سابقه سرقت، جعل عنوان پلیس به انگیزه سرقت است و سال 85 در اندیمشک با سپردن وثیقه از زندان آزاد شده و تحت تعقیب پلیس قرار گرفته است و همدست کشته شده وی هم دارای چند فقره سابقه کیفری است.

فولاد ــ مامورنمای قلابی ــ در بازجویی‌های پلیسی به همکاری یک زن و 5 مرد دیگر اعتراف کرد.

در ادامه همدستان وی تحت تعقیب قرار گرفتند، تا این‌که هفته پیش 2 نفر دیگر از متهمان شناسایی و دستگیر شدند و از مخفیگاه آنها پلاک‌های جعلی، بی‌سیم، یک قبضه کلت کمری، چند دستگاه خودروی زانتیا، پژو و پراید کشف و ضبط شد.

با انتقال این 8 متهم به اداره پنجم آگاهی تهران، آنها مورد بازجویی قرار گرفتند.

اعتراف اعضای فراری باندها

فریدون یکی از متهمان در اظهاراتش به پلیس گفت: من و متهمان دستگیرشده در 2 باند که سر کرده هر دو لطیف بود، همکاری داشتیم و با خودروهای مدل بالا حوالی مراکز تجاری، بانک‌ها، نمایشگاه‌های خودرو، دفاتر اسناد رسمی، مراکز خرید و طلافروشی‌ها پرسه می‌زدیم و پس از تعقیب افرادی که از این اماکن خارج می‌شدند، راه آنها را سد می‌کردیم و با معرفی خود به عنوان پلیس و ارائه کارت شناسایی جعلی با در اختیار داشتن بی‌سیم قلابی و دستبند، ادعا می‌کردیم آنها به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر و چک‌های جعلی تحت تعقیب پلیس قرار گرفته‌اند. وی ادامه داد: با این ترفند، اقدام به بازرسی بدنی از آنها می‌کردیم و پول، چک، مدارک هویتی، کارت سوخت و کارت‌های اعتباری آنها را به سرقت می‌بردیم و فرار می‌کردیم و یکی از همدستانم که زنی به نام طلا بود، با مدارک جعلی، چک‌های مسروقه را نقد می‌کرد.

بنابر این گزارش، با اعتراف اعضای این باند به سرقت‌های متعدد در تهران و شهرستان‌های کشور، تصویر آنها با دستور قضایی سلیمانی‌فر، دادیار شعبه ششم دادسرای جنایی تهران بدون پوشش چهره در روزنامه چاپ می‌شود تا کسانی که از آنها شکایتی دارند به اداره پنجم آگاهی تهران مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها