مواد لا‌زم : گوجه‌فرنگی: 3 عدد متوسط غوره (در صورت تمایل:) 2 قاشق غذاخوری فلفل دلمه‌ای: یک عدد متوسط شوید و ترخون خشک: یک قاشق غذاخوری
کد خبر: ۲۶۰۸۲۹

زیتون سبز بدون هسته: یک پیمانه

آبغوره: نصف پیمانه

پنیر: 100 گرم

روغن زیتون: 4 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل: به مقدار لازم

چگونه سالاد گوجه‌فرنگی درست کنیم؟

ابتدا گوجه‌فرنگی و فلفل دلمه‌ها را به صورت نگینی درشت خرد کنید. بهتر است از گوجه‌فرنگی‌هایی استفاده کنید که اصطلاحا گوشتی هستند و آب آنها در سالاد درنمی‌آید. زیتون‌ها را هم به صورت عرضی برش دهید و با آنها، شوید، ترخون خشک، نمک و فلفل را نیز اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. در آخر، آبغوره و روغن زیتون را هم به آن اضافه و مخلوط کنید. برای آن که طعم بهتری از سالاد را تجربه کنید، پیش از مصرف آن را یک تا 2 ساعت در یخچال بگذارید و طی این مدت یکی دو بار آن را به هم بزنید تا سس آن ته‌نشین نشود. اگر مایل به ترش‌تر شدن این سالاد هستید، می‌توانید به آن غوره هم اضافه کنید.

هر ویتامینی را از این سالاد بخواهید

سالاد گوجه‌فرنگی، معجونی از انواع ویتامین‌هایC، A،E ،K و انواع ویتامین‌هایB است. اسید فولیک این ویتامین خونساز و نیز انواع اسیدآمینه‌های ضروری و مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، روی، فسفر، سدیم و پتاسیم است. 3‌‌آنتی‌اکسیدان قوی که در گوجه‌فرنگی موجود است، می‌تواند برای شما مصونیت در برابر انواع سرطان‌ها را به ارمغان بیاورد. این 3 شامل ویتامین ث و ویتامین ای و بتا کاروتن است که دربدن تبدیل به ویتامین آ می‌شود. علاوه بر این ترکیبات ضدسرطانی، انواع دیگری از آنتی‌اکسیدان‌ها به نام کاروتنوئیدها در گوجه‌فرنگی وجود دارند که خواص مفیدی در مبارزه با انواع سرطان‌ها در بدن ایفا می‌کنند. مهم‌ترین آنها لیکوپن نام دارد. لیکوپن همان رنگدانه قرمز رنگ گوجه‌فرنگی است که سبب شده گوجه‌فرنگی این چنین زیبا و شفابخش باشد.

لیکوپن؛ رنگدانه‌ای برای سلامت مردان

طبق تحقیقاتی که پژوهشگران علوم پزشکی روی بیماران مبتلا به سرطان پروستات انجام داده‌اند، میزان پیشرفت سرطان پروستات در افرادی که در رژیم غذایی خود، گوجه‌فرنگی به مقدار کافی مصرف می‌کردند، کاهش چشمگیر می‌یابد. این محققان دریافتند که دلیل این امر، مقدار فراوان لیکوپن در بافت پروستات این بیماران است که به عنوان آنتی‌اکسیدان، خطر رادیکال‌های آزاد تشکیل‌دهنده تومورهای سرطانی را کاهش می‌دهد.

زیتون خواص گوجه‌فرنگی را بهبود می‌بخشد

پژوهشگران علوم تغذیه بر این عقیده‌اند که مصرف همزمان روغن زیتون با گوجه‌فرنگی سبب می‌شود که میزان جذب آنتی‌اکسیدان‌های مفید و ضدسرطانی گوجه تا حدود 5 تا 10 برابر افزایش پیدا کند و این همان مقصودی است که ما را بر آن داشت تا شما را با این سالاد سالم و خوشمزه آشنا کنیم.

لادن هومند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها