ناباروری مردان بعد از عمل پروستات 100درصد قابل درمان است

گروه سلامت: یک ارولوژیست گفت: سرطان پروستات موجب ناباروری در مردان می‌شود اما ناباروری بعد از عمل جراحی پروستات 100درصد قابل درمان است. امید صدیق در گفتگو با فارس افزود: غده پروستات در زیر مثانه مردان قرار دارد و مایعی به داخل بیضه‌ها ترشح می‌‌کند. سرطان پروستات نیز نوعی بیماری است که در آن سلول‌های بدخیم از بافت‌های پروستات به وجود می‌آید و به طور نامنظم و فزاینده‌ای تکثیر و منجر به افزایش حجم در هر یک از اجزای سلولی غده پروستات می‌شود.
کد خبر: ۲۵۳۹۲۴
این متخصص ارولوژیست اضافه کرد: وجود سابقه سرطان پروستات بین اعضای نزدیک خانواده از جمله پدر و برادر احتمال ابتلا به این سرطان را افزایش می‌دهد و البته جلوگیری از ابتلا و مرگ و میر ناشی از سرطان پروستات با تشخیص زودرس امکانپذیر است.

صدیق افزود: علت ابتلا به سرطان پروستات هنوز ناشناخته است بنابراین مراقبت پیشگیرانه به خصوص در بین افرادی که در معرض خطر این بیماری قرار دارند، ضرورت دارد و البته وجود یک روز در سال به نام سلامت مردان در اسفند هر سال می‌تواند عامل مؤثری در پیشگیری از بیماری‌های شایع در میان مردان از جمله این بیماری باشد.

وی اضافه کرد: مردانی که مبتلا به سرطان پروستات هستند بعد از عمل جراحی نابارور می‌شوند اما این مساله کاملا قابل درمان است و عوارض بیماری بعد از عمل به هیچ‌و جه نگران کننده نیست.

این متخصص ارولوژیست ایرانی مقیم ایتالیا افزود: 2 تا 5 درصد از مردان احتمال بروز سرطان پروستات را دارند. در برخی از کشورهای اروپایی مانند اسکاندیناوی سرطان پروستات بسیار شایع است اما در کشور ایتالیا شیوع کمی دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها