گروه سیاسی: رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تحول در سازمان برنامه و بودجه در سال 86 گفت: ایجاد تحول اساسی در این سازمان الهام گرفته از افکار و دیدگاه شهید رجایی بود. به گزارش ایرنا، محمود احمدی‌نژاد در جمع مردم قزوین گفت: ما در کشور، سازمان برنامه و بودجه‌ای داشتیم که سال 1328 از سوی دولت وقت آمریکا در ایران تاسیس شده بود و بیش از 50 سال بود که کارش را ادامه می‌داد. احمدی‌نژاد افزود: پایه‌گذاران این سازمان، دشمنان ملت ایران و مسوول برنامه‌ریزی کشور در زمینه‌های مختلف بودند و البته صرف‌نظر از افرادی که در آنجا کار می‌کردند و تعداد زیادی از آنها انسان‌های پاکی بودند؛ اما مبنای برنامه‌ریزی در آن سازمان وارداتی بود و از آن طرف مرزها به داخل منتقل می‌شد.
کد خبر: ۲۵۱۴۴۴

احمدی‌نژاد در ادامه ضمن تحسین روح بلند و اندیشه والای شهید رجایی گفت: ‌وقتی که شهید رجایی مسوول اداره کشور شد، ‌تصمیم گرفت این سازمان را منحل و یک سازمان جدید براساس پایه‌های الهی و اسلامی تاسیس کند.

احمدی‌نژاد گفت: پس از شهادت محمدعلی رجایی، این سازمان کارش را تا سال 86 ادامه داد که در نهایت با الهام‌گیری از افکار شهید رجایی دچار تحولات اساسی شد.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که اقتصاد سالم باید براساس اصول الهی و اسلامی پایه‌گذاری شود، گفت: اقتصادی که نگاه الهی و اسلامی در آن وجود نداشته باشد، به رشد نامشروع ثروت و ایجاد فاصله‌های طبقاتی و گسترش فقر منجر می‌شود.

وی افزود: از نگاه اقتصاد اسلامی، ربا مهلک و کشنده فرهنگ اقتصادی جامعه است.

رئیس‌جمهور همچنین به بیان ویژگی‌های دولت اسلامی پرداخت و عدالت‌گستری، مهرورزی، تحکیم وحدت ملی، حرکت به سمت جامعه‌ای الگو و صیانت از منابع ملی و دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم را از جمله ویژگی‌های بارز دولت اسلامی برشمرد.

رئیس‌جمهوری همچنین با تاکید بر این‌که امروز معادلات و مناسبات جهانی با امواج انسانی رقم می‌خورد، اظهار کرد: قدرت ملت‌ها و حضور آنهاست که معادلات جهان را رقم می‌زند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی، اسلامی و مدیریتی شهید رجایی اظهار کرد: بعد از گذشت 28 سال از شهادت شهید رجایی، ملت ایران هنوز راه، مرام و ایمان رجایی را جستجو می‌کند. 

احمدی‌نژاد که در زادگاه شهید رجایی سخن می‌گفت، افزود: رجایی آن مرد مقاوم و مجاهدی بود که ایستاد و قامت رعنایش سوخت تا قامت ملت ایران همواره سرافراز بماند و او همواره الگوی مدیریتی مردمی و انقلابی باقی خواهد ماند.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: 30 سال است که ملت ایران مقاوم ایستاده‌اند و کمر همه دشمنان خود را به زمین زده‌اند.

احمدی‌نژاد با برشمردن برخی از صفات و ویژگی‌های بارز دولت اسلامی، گفت: دولت اسلامی به کارآمدی اسلام و اصول الهی در عرصه جامعه ایمان و باور عمیق دارد و شهید رجایی هم عمیقا به کارآمدی اسلام و اصول الهی در اداره جامعه ایمان و اعتقاد داشت و معتقد بود همه آمال و آرزوها و خواسته‌های مردم از طریق اصول الهی و اسلامی قابل تحقق است.

وی در ادامه سخنان خود، خداوند متعال را بهترین هادی و قانونگذار در جامعه بشری دانست و اظهار کرد: خدای متعال هیچ‌گاه در برابر انسان‌ها راه تاریک، بن‌بست و شکست قرار نداده است و راهی که خدا در مقابل انسان قرار داده کامل‌ترین و روشن‌ترین راه در تمام زمینه‌هاست.

رئیس‌جمهور سیاست بدون فرهنگ و تهی از ارزش‌های الهی را به معنای تبعیض، تحقیر و کدورت میان ملت‌ها دانست و گفت: مشکلات بشر از آنجا آغاز می‌شود که ارتباط او با دیگر جوامع بر مبنای اصولی غیراخلاقی و غیرالهی پایه‌گذاری می‌شود.

وی افزود: مشکلات اساسی جامعه بشری به‌خاطر این است که عده‌ای ارزش‌های الهی و انسانی را از مناسبات فردی و اجتماعی جدا کرده‌اند.

احمدی‌نژاد افزود: کسانی که فعالیت اقتصادی را برای تسلط بر دیگران و برای لذت فردی خود به کار گرفته‌اند و اقتصاد را برای پر کردن جیب خود و هم حزبی‌های خود پایه‌ریزی کرده‌اند، پایه‌گذاران اصلی جنایت علیه بشریت محسوب می‌شوند و همین افراد هستند که جنگ‌ها، تبعیض‌ها و مشکلات پیش‌روی بشر را پایه‌گذاری می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها