گروه اقتصاد:‌ وزیر کار و امور اجتماعی، از بی‌توجهی نسبت به اجرای قانون رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری گله کرد و گفت: بانک مرکزی، قوانین و دستورالعمل‌های لازم را برای اجرای این قانون تدوین نکرده است. به گزارش مهر، سیدمحمد جهرمی در حاشیه چهارمین جشنواره ملی کارآفرینان برتر در جمع خبرنگاران گفت: یکی از ویژگی‌های مدیران بر مبنای کارآفرینی این است که از دیگران یک قدم جلوتر هستند و اطلاعات آنها بیشتر است.
کد خبر: ۲۴۸۷۷۸

جهرمی در بخش دیگری از سخنانش، به ظرفیت کشور در بخش توسعه نفت، گاز و صنایع پایین‌دستی، حمل و نقل، معادن، گردشگری و هتل‌سازی اشاره و تصریح کرد: برای استفاده از سرمایه‌ها و افزایش سودآوری در کشور باید برنامه‌ریزی شود و در این راه از بخش‌های خصوصی و تعاونی در سرمایه‌گذاری‌ها باید استفاده کرد.وی ادامه داد: در حال حاضر در بسیاری از کشورها واحدهای تولیدی دچار مشکل شده‌اند یا ظرفیت آنها به حداقل کاهش یافته و این فرصتی است که کشور ما بتواند در بازارهای خارجی وارد شود.جهرمی مصوبه جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام را درخصوص الزامی شدن انعقاد قرارداد مکتوب بین کارگر و کارفرما یادآور شد و بیان کرد: کارگر و کارفرما باید به سمت توسعه اشتغال و رفع موانع کار حرکت کنند تا از این طریق، تولید و سرمایه‌گذاری بهبود یابد.

وی به قانون رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری که سال گذشته به دولت ابلاغ شده، اشاره کرد و افزود: طرح پس از تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان به دولت ابلاغ شده ولی مورد توجه چندانی قرار نگرفت، به نحوی که در این ارتباط بانک مرکزی نیز قوانین و دستورالعمل‌های لازم را پیش‌بینی نکرد.

جهرمی موضوع کارآفرینی را یک موضوع جدید در جهان دانست و تصریح کرد: امروزه در کشورهای توسعه‌یافته بنگاه‌های بزرگ با مدیریت چینی کار می‌کنند ولی در سال‌های اخیر نگاه کشور ما به کارآفرینی تغییر یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها