گروه سلامت: رئیس بیستمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اشاره به این که تلفن همراه باعث انتقال میکروب‌های مقاوم به درمان از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به سایر محیط‌های زندگی می‌شود، خواستار ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در این مراکز شد. ایرج خسرونیا که به مناسبت برپایی کنگره سالانه انجمن متخصصان داخلی ایران سخن می‌گفت، افزود: تلفن همراه گاه باعث انتقال میکروب از یک بیمار به بیمار دیگر می‌شود.
کد خبر: ۲۴۶۳۹۵
وی ادامه داد: تحقیقات اخیر نشان می‌دهد، علل انتقال بسیاری از بیماری‌های مقاوم به درمان در بیمارستان‌ها به ویژه در بخش‌های CCU-ICU ‌دستان آلوده پزشکان و پرستاران به میکروب‌های خطرناک بوده که به دنبال معاینه یک بیمار آلوده و عفونی به بیماران دیگر منتقل می‌شود.

خسرو‌نیا یاد‌آور شد: این دستان آلوده علاوه بر این که به طور مستقیم میکروب و ویروس را از بیماری به بیماری دیگر منتقل می‌کنند، تلفن‌های همراه پزشکان و پرستاران را که در طول روز به‌طور مکرر مورد استفاده قرار می‌گیرند، نیز آلوده کرده، باعث انتقال میکروب از بیمارستان‌ها به منازل و مطب‌ها می‌شود.

خسرو‌نیا اظهار کرد: متاسفانه 10 درصد میکروب‌های انتقال‌یافته از طریق تلفن همراه از نوع میکروب‌های مقاوم به درمان است.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد 40 درصد تلفن همراه افراد معمولی و 75 درصد تلفن همراه پزشکان و پرستاران آلوده به میکروب‌های مختلف بوده و 5 درصد این میکروب‌ها خطرناک و بیماری‌زاست.

رئیس بیستمین کنگره انجمن پزشکان متخصص داخلی به پزشکان و پرستاران توصیه کرد در موقع معاینه بیماران از تلفن همراه استفاده نکرده و بعد از معاینه و ضدعفونی کردن دست‌های خود با این وسیله مدرن خطرناک تماس داشته باشند.

وی با اشاره به این که در بسیاری از منازل دیده شده که تلفن همراه به صورت اسباب‌بازی در اختیار کودک قرار می‌گیرد، نسبت به تهدید سلامت کودکان ابراز نگرانی   و اظهار کرد: این امر علاوه بر آثار مخرب امواج، باعث انتقال میکروب از طریق تلفن همراه به کودکان شده و به همین سبب است که در سال‌های اخیر درمان برخی از بیماری‌های عفونی به سختی انجام گرفته و این بیماری‌ها به آنتی‌بیوتیک‌های معمولی جواب نمی‌دهند.

‌بیستمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با تاکید بر بررسی و پیشگیری از بیماری‌های خطرناک و با سخنرانی استادان خارجی و داخلی 11 تا 15 اردیبهشت‌ در مرکز همایش‌های رازی تهران برگزار خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها