گروه سلامت: براساس مطالعه ملی بار بیماری‌ها و آسیب‌ها در ایران به ترتیب حوادث عمدی و غیرعمدی، بیماری‌های روان و اختلالات رفتاری و سپس بیماری‌های قلب و عروق شایع‌ترین علت سال‌های از دست رفته عمر در مردان ایرانی به شمار می‌روند. به گزارش ایسنا، سیدحسن امامی رضوی در نشست خبری روز ملی سلامت مردان با بیان این که بار بیماری‌های ناشی از حوادث ترافیکی در مردان 5 برابر زنان، اعتیاد 10 برابر و سقوط 3 برابر زنان است، در ادامه بر انجام رفتار مناسب اخلاقی در جامعه تاکید کرد و افزود: آنچه که باعث افزایش آمار انواع نزاع‌ها و حوادث خشونت‌بار برای مردان و مردان نسبت به زنان می‌شود رفتار غیراخلاقی است. این در حالی است که این نکته مرتبا در رسانه‌ها و آموزه‌های دینی ما گوشزد شده است که در صورت ناراحتی، خستگی و عصبانیت واکنش و عکس‌العمل نشان داده نشود.
کد خبر: ۲۳۶۶۵۶

معاون سلامت وزارت بهداشت با بیان این ‌که علت بسیاری از حوادث ترافیکی عوامل انسانی اعم از خستگی، کم‌توجهی به علائم راهنمایی و رانندگی و عصبانیت حین رانندگی شناخته شده است، افزود: فرهنگ‌سازی و رفتار براساس مبنای اخلاقی الزامی است.

وی با اشاره به این که مردان نیروهای مولد جامعه به شمار می‌روند، گفت: باید هم‌اکنون برای آینده نسل جوان امروز برنامه‌ریزی کرد.

دکتر امامی رضوی، حساسیت مردان نسبت به مقوله سلامت را امری مهم دانست و یادآور شد: هر چند سلامت کودکان و زنان از درجه اهمیت برخوردارند، اما مردان نیز به درجاتی به بیماری مبتلایند و سال گذشته 12 هزار نفر در این برنامه ملی حضور یافتند.

معاون سلامت وزارت بهداشت با اعتقاد به اجرای نظام ارجاع و مراجعه مردان روستایی به پزشک خانواده و مردان شهری به پزشکان عمومی جهت ارجاع به متخصصان کلیه و مجاری ادرار گفت: با اجرای نظام ارجاع، شمار کافی از مردان در مرحله نخست ویزیت می‌شوند.

مصدومیت مردان، 72 درصد

براساس آمار حوادث ثبت شده بیمارستانی سال 86 از مجموع یک میلیون و 220 هزار و 462 مورد مصدومیت ثبت شده، 2/72 درصد در مردان و 8/27 درصد در زنان رخ داده است.

معصومی، رئیس اورژانس کشور درخصوص میزان بروز حوادث در مردان اظهار کرد: آمار حوادث چهارشنبه سوری آخر سال 86 نیز حاکی از ثبت 1179 حادثه مرتبط با آتش‌سوزی و بروز 8/81 درصدی آن در مردان است.

وی ادامه داد: این در حالی است که آخرین آمارها از بروز 55 درصد از حوادث منازل در مردان و 45 درصد در زنان حکایت دارد.

رئیس اورژانس کشور با بیان این که 74 درصد حوادث مدرسه و اماکن آموزشی در مردان و 26 درصد در زنان است، ‌افزود: 83 درصد حوادث اماکن عمومی هم در مردان و17 درصد در زنان رخ می‌دهد.

معصومی ادامه داد: 6/79 درصد حوادث معابر ترافیکی هم در مردان و 4/20 درصد در زنان به وقوع می‌پیوندد و میزان بروز حوادث ناشی از حمله حیوانات در مردان 5/77 و در زنان 5/22 درصد است.

وی با اشاره به شیوع 5/71 درصدی حوادث ناشی از غرق‌شدگی در مردان و 5/28 درصدی در زنان گفت: از سوی دیگر 5/86 درصد حوادث ناشی از خشونت در مردان و 5/13 درصد در زنان رخ می‌دهد. این در حالی است که میزان بروز حوادث ناشی از خودکشی در مردان در سال گذشته 7/48 و در زنان 3/51 درصد گزارش شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها